کد خبر: 271201124600
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

تبلیغات میدانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ آغاز شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: شرایط آب و هوایی و طوفان، تبلیغات میدانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را به تاخیر انداخت، اما اقدامات لازم با جدیت در مرکز استان آغاز شده است تا علاوه بر هم استانی‌ها، گردشگران و مسافران نوروزی نیز در جریان برگزاری این رویداد مهم باشند.

حسن محمدی ادیب دیروز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاید فعالیت‌های مرتبط با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به صورت میدانی به چشم نیاید اما کارهایی که ما باید به صورت ستادی انجام دهیم و زمینه‌های لازم را فراهم کنیم، در حال انجام است و استاندار اردبیل در سفرهای هفتگی به تهران، موضوع را از مرکز کشور پیگیری می‌کند و در سطح استان هم هر هفته یک جلسه با حضور استاندار، شهردار، برخی دستگاه‌های اجرایی و اداره کل میراث فرهنگی برای بررسی و تقویت اقدامات برگزار می‌شود

او افزود: با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم و اعتبارات مالی در همه دستگاه‌ها جذب و تمام شده است، بخشی از مشکلات به کمبود اعتبارات برمی‌گردد و امیدواریم با ابلاغ اعتبارات جدید در سال آینده، تحرکات بیشتری در خصوص برنامه‌ها و اقدامات مربوط به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ مشاهده شود.

این مسئول ادامه داد: در آستانه عید نوروز در سطح شهر اتفاقات مبارکی مشاهده خواهد شد و پوسترها و اقلام تبلیغاتی که برای نصب آماده شده بود و به علت طوفان به تعویق افتاد،در آستانه نوروز استفاده خواهد شد.

محمدی ادیب گفت: به همین منظور ۱۴ تابلو شهری بزرگ برای نقاط پربازدید و پرتردد تدارک دیده شده و اقلام تبلیغاتی و برچسب‌های اردبیل ۲۰۲۳ برای واحدهای تجاری آماده شده و بسیاری از این برچسب‌ها بر شیشه مغازه‌های محدوده چهارراه و میدان شریعتی نصب شده و قابل مشاهده است.

او اظهار کرد: ما بیشتر روی تبلیغات و اثرگذاری بر گردشگران و مسافران تمرکز داریم تا آنها نیز مثل هم استانی‌ها متوجه برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در این استان باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در این حال گفت: گردشگران و مسافران اردبیل در ماه های گذشته وارد این استان نشده اند زیرا فصل گردشگری اردبیل از پایان تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.

محمدی ادیب به این نکته هم اشاره کرد که تصویب شهر اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۹۸ رخ داده است و تاکنون باید زمینه‌های لازم فراهم می‌شد همچنانکه تبریز که در ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود و مسئولان استان آذربایجان شرقی ۲ سال قبل از آن، مصوبه هیئت وزیران را در آن رابطه اخذ کرده بودند.

او اضافه کرد: ما برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ موضوع مصوبه هیئت وزیران را امسال پیشنهاد کرده ایم و مکاتبات مربوطه در دفتر معاون اول رئیس جمهور است و اخذ آن سبب گشایش در زمینه اعتبارات مربوط به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: برگزاری رویدادهای بین‌المللی نیز در روند برنامه‌های اردبیل ۲۰۲۳ در دستور کار ماست و بعد از ماه مبارک رمضان نشست سفرای کشورهای عضو اکو در اردبیل برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم، همان نشست را با جشنواره کوچ عشایر در بیله سوار مغان پیوند بدهیم تا فرهنگ، آداب و رسوم ملی و بومی استان اردبیل را به میهمانان و سفرا نشان دهیم.

گفتنی است، وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کرده بودند و شهر تاریخی و مذهبی اردبیل از مواهب گردشگری طبیعی، دینی و اقتصادی متعددی برخوردار است.

شهر اردبیل مرکز استان اردبیل در شمال ایران واقع شده است و قرار گرفتن در دامان سومین قله مرتفع ایران، جاذبه‌های گردشگری و مجموعه های آب درمانی و آب های گرم نیر و سرعین، بقاع متبرکه و مجموعه‌های دیدنی مانند شیخ صفی‌الدین اردبیلی، نزدیکی به دریای خزر و جنگل‌های هیرکانی، زیرساخت‌های حمل‌ونقل زمینی و هوایی و ریلی (درحال تکمیل)، اردبیل از جاذبه های گردشگرپذیر این شهر است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا