کد خبر: 20060045763
اقتصاداقتصاد کلانبانک و بیمهجامعه و فرهنگروزنامهصفحه یک

تحریم هواپیمایی آلیتالیا به دلیل دریافت وام‌های نقض‌‌کننده رقابت

کمیسیون اروپا  دو  وام دریافتی در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) شرکت هواپیمایی آلیتالیا ازکمیسون اروپا را غیر قانونی اعلام و این شرکت هواپیمایی را به همین دلیل تحریم کرد

بنا بر اعلام بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) این وام‌ها از حیث جنبه‌های رقابتی غیر قانونی تشخیص داده شده‌اند. آلیتالیا که در سال ۲۰۱۷ در حال ورشکستگی بود توانست موافقت دریافت دو وام به ارزش ۹۰۰ میلیون یورو را جلب کند. این در حالیست که هر دو این وامها از منظر قوانین اتحادیه اروپا غیر قانونی هستند.

 اعطای این وام‌ها با در نظر گرفتن وضع رقبای این شرکت موردی نداشته است. مارگریت وستاژه، کمیسر اروپایی امور رقابتی شرکت‌ها، در این خصوص می‌گوید: «با موافقت اعطای این دو وام به شرکت آلیتالیا قوانین مربوط به رقابت میان وام‌گیرندگان نقض شده است.

با دریافت این وام‌ها شرکت آلیتالیا از مزیتی غیرمنصفانه در قبال رقبای خود بهرمند شده است و در نتیجه دولت ایتالیا باید مبالغ این وام‌ها را از این شرکت باز پس بگیرد.»

در این حال شرکت آلیتالیا در معرض توقف فعالیت‌های خود است و توان باز پس دادن این مبالغ را ندارد. آیا شرکت جایگزین آلیتالیا به نام ایتا مجبور به باز پس دادن مبالغ این دو وام خواهد شد؟

از نظر کمیسیون اروپا شرکت هواپیمایی ایتا که جایگزین آلیتالیا می‌شود، جانشین اقتصادی آن محسوب نمی‌شود  و مجبور به باز پس دادن این وام‌ها نیست.

منبع‌: یورونیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا