کد خبر: 020702138641
آموزشجامعه و فرهنگروزنامه

تحصیل ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس ایرانی

وزیر آموزش و پرورش از تحصیل ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس ایرانی خبرداد.

به گزارش عصراقتصاد، رضا مراد‌صحرایی روزشنبه در ‌مراسم زنگ مهر سال تحصیلی جدید که با حضور رئیس جمهوری در مجتمع تازه تاسیس شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان برگزار شد، ‌اول مهر را روز تولد دوباره امید و آینده در کشور‌مان دانست‌ و اظهار کرد: بیش از ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز، حدود یک میلیون معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارکنان آموزش و پرورش در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه دولتی و قریب به ۲۰ هزار مدرسه غیر دولتی و بیش از ۳ هزار کانون فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پرورشی میزبان ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار دختر و حدود ۸.۵ میلیون پسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع به عنوان مهمانان مدارس ایرانی یکی از نکات افتخار آمیر نظام جمهوری اسلامی ایران است که این تعداد از تعداد تمام دانش‌آموزان کشورهایی که لاف دموکراسی می‌زنند بیشتر است‌، افزود: پروژه بازگشایی مهر پروژه‌ای است که ۲۰ مورد اقدام ملی در آن اتفاق می‌افتد که فقط یک مورد آن را ذکر می‌کنم که آماده سازی ۱۵۳ میلیون جلد کتاب است که تولید کتاب های سال آینده هم از یک ماه پیش آغاز شده و از افتخارات نظام این است که با تخفیف ۸۵ درصدی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

صحرایی با بیان اینکه جشن شکوفه ها چهارشنبه برگزار شد و جشن غنچه ها دو هفته آینده و جشن عاطفه‌ها ‌و مهر ورزی کل ایران را فرا گرفته است، تصریح کرد: ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دو سال گذشته تحویل مدارس و آموزش پرورش شد و امسال در کنار ساخت ۲ هزار و ۲۰ مدرسه، به همت قرارگاه سازندگی و سازمان نوسازی مدرسه شهید امیر کمندی در بهارستان فقط ظرف ۱۲۰ روز ساخته شد.

بهره‌برداری هم‌زمان از ۱۰ هزار کلاس درس جدید در سراسر کشور

روزشنبه همزمان با حضور رئیس‌جمهوری در مدرسه شهید کمندی شهرستان بهارستان در جنوب غربی استان تهران، علاوه بر به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس جدید در سراسر کشور نیز آغاز شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان صبح روز شنبه در نخستین روز مهر ماه ۱۴۰۲، با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن افتتاح ۳ مدرسه در شهرستان بهارستان، دستور افتتاح همزمان ۱۰ هزار کلاس درس جدید را در سراسر کشور صادر کرد. ساخت این مدارس و هفت مدرسه دیگر به دستور رئیس‌جمهوری و در جریان سفر استانی دی‌ماه سال گذشته به این شهرستان آغاز شده بود.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» روزشنبه یکم مهر ماه با حضور رئیس‌جمهوری، همراهی وزیر آموزش و پرورش و با حضور جمعی از معلمان و دانش‌آموزان در آموزشگاه شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان در جنوب غرب استان تهران آغاز شد.

در دو سال گذشته بیش از سه و نیم میلیون متر مکعب فضای آموزشی توسط دولت سیزدهم به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا