کد خبر: 220901112551
اخبار شرکت هابانک و بیمه

تحقق انتظارات ذینفعان صنعت بیمه با تحول دیجیتال

تحول دیجیتال مفهومی فراتر از فرآیند حرکت بسوی یک کسب‏‌وکار دیجیتالی است و در یک تعریف ساده تحول دیجیتال، تحول کسب‌وکار است.

تحول دیجیتال صنعت بیمه به معنی استفاده تزئینی و مدگرایانه از فناوری‌های نیست، بلکه زمانی می‌توانیم مدعی تحول دیجیتال در این صنعت شویم که این فناوری‌ها، مدل‌های کسب‌وکار، تجربه‌های ذینفعان و فرایندهای عملیاتی بیمه ما را به نحو مطلوبی زیر و رو کرده و برای تغییر مدل کسب و کار از طریق دیجیتال افزایش درآمد و خلق ارزش کنیم.

به گزارش عصر اقتصاد، مدیرعامل بیمه اتکایی ایران معین در برنامه تلویزیونی چشم انداز با موضوع اقتصاد دیجیتال به مقایسه صنعت بانکداری و بیمه پرداخت و اظهار داشت: صنعت بانکداری در حوزه دیجیتال پیشرفت بسیار خوبی در کشور ما داشته و در صنعت بیمه نیز بیمه مرکزی ایران با ارایه مجوز شرکت تمام دیجیتال و حمایت از استارت آپ ها نشان داد از اقتصاد دیجیتال حمایت حداکثری دارد.

مجتبی حیدری با بیان این مطلب افزود: تحول دیجیتال در بیمه فراتراز انتقال بیمه گری سنتی به دنیای دیجیتال است و آن یک تغییر اساسی در نحوه تعامل بیمه ‌ها با ذینفعان و جلب رضایت آنها است. و در دگرگونی دیجیتال، محور اصلی تمرکز بیمه‌ها در اجرای تغییرات این است که از محصول محوری به مشتری محوری و حتی یک گام فراتر از آن، به ایجاد صمیمیت با مشتری برسند.

حیدری چالش جدی تحول دیجیتال در صنعت بیمه را اقدام جزیره ای شرکت ها و دستگاه های ناظر دانست و نیازسنجی دقیق از تمام ذینعان صنعت بیمه اعم از مردم، شرکت های بیمه و بیمه مرکزی و تهیه نقشه راه بر اساس خروجی این نیازسنجی را راه حل توسعه بیمه گری دیجیتال دانست و آموزش و فرهنگ سازی برای مدیران و کارکنان و مشتریان را تسهیل گر این مسیر تعالی عنوان کرد .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا