کد خبر: 05040188431
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

تحلیل وضعیت تکنیکالی بیت‌کوین؛ ۵ تیر ۱۴۰۱ 

در بازار رمزارزها با توجه به تقلید غالب آلت‌کوین‌ها از نمودار بیت‌کوین، تحلیل روزانه بیت و مدنظر داشتن لحظه‌ای قیمت آن از جمله مسائل مهم برای تریدرها و سرمایه‌گذاران این بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمودار قیمتی بیت‌کوین در تایم فریم چهار ساعته، کماکان در یک الگوی مثلث فشرده شده و هنوز این الگو شکسته نشده است.

طبق اصول تکنیکال نموداری که در یک الگوی ادامه دهنده فشرده شده باشد تا احتمال ۷۰ درصد روند پیش از تشکیل الگو را ادامه می‌دهد. اما اگر بر خلاف انتظار شکسته شود دامپ یا پامپ شدیدی را رقم خواهد زد.

البته تحلیل تکنیکال به تنهایی برای خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال کافی نیست چرا که این بازار تاثیر پذیری بالایی از اخبار مربوطه دارد.

محدوده مقاومتی بیت‌کوین

هم اکنون نمودار قیمتی بیت‌کوین، مقاومت محدوده ۲۲هزار را پیش رو دارد که از نظر تحلیلگران تکنیکال سطح مهمی بوده و در صورت شکسته شدن آن، احتمالا صعود قابل قبولی را در قیمت بیت کوین مشاهده خواهیم کرد.

این ارز دیجیتال، مدت طولانی است که تا ۱۷ هزار کاهش پیدا نکرده است اما هم اکنون احتمال اصلاح نمودار تا این سطح به دلیل اخباری که پیش از آن وجود داشت(جنگ روسیه و اوکراین، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، تحریم روسیه و…) و همچنین شرایط تکنیکالی آن، بالا است.

همچنین نمودار بیت‌کوین در تایم فریم بالا تر در روند نزولی قرار دارد. از لحاظ روانشناسی بازار، این موضوع می‌تواند جو روانی منفی برای معامله‌گران ایجاد کند.
هرچند باید توجه داشت که اعتبار تحلیل تکنیکال در تایم فریم‌های کوتاه‌تر، معتبرتر است.

 

معمولا در شرایطی مشابه وضعیت کنونی بیت‌کوین توجه به اخبار و فاندها اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که در زمان فشرده شدن بیت‌کوین، فاندها می‌توانند باعث شکست قیمت از بالا یا پایین شوند.

اما اخباری که از دیروز تا کنون در دست است جهت سنگینی به نمودار نداده و اخبار مهمِ کاملا منفی یا مثبتی وجود نداشت.

همینطور در دید کندل استیک در تایم فریم چهار ساعته تعدادی کندل دوجی پایه بلند مشاهده می‌شود.

این کندل نشان از بی‌تصمیمی بازار دارد. به این معنا که بارها عرضه به تقاضا و مجددا تقاضا به عرضه تبدیل شده است و برعکس.

بنابراین باز کردن پوزیشن در شرایط کنونی بازار خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد و باید منتظر تصمیم جدی بازار برای صعود یا ریزش ماند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا