کد خبر: 30030033393
بازاربازارها و خدمات مالیصنعت و معدن

تداوم رکود در بازار آهن

در بازارهای جهانی خبرها حاکی از آن است که قیمت مواد اولیه در چین دوباره صعودی شده و دولت چین هم اعلام کرده که تلاش های خود را برای کنترل بازار بیشتر می نماید.

به گزارش بازار روز شنبه در حالیکه  قیمت دلار کاهش ۶۲۰ تومانی داشت و به کانال ۲۳ هزار تومان بازگشت و با قیمت ۲۳ هزار و ۷۳۰ تومان به فروش رسید، اما در بازار آهن قیمت ها همچنان با ثبات همراه بود.

البته برخی شرکت های میلگرد، نبشی، ناودانی، قیمت خود را کاهش داده اند؛ اما قیمت شمش در بورس کالا در برابر کاهش قیمت مقاومت می کند. جالب است که در همین بازار فعلی نیز قیمت مقاطع نسبت به معاملات بورس کالا پایین تر است و این نشان دهنده ی سایه تورم منفی بر بازار است.

در بازارهای جهانی خبرها حاکی از آن است که قیمت مواد اولیه در چین دوباره صعودی شده و دولت چین هم اعلام کرده که تلاش های خود را برای کنترل بازار بیشتر می نماید. البته اغلب کارشناسان معتقدند تلاش های دولت چین تاثیرگذار نخواهد بود.

در این شرایط که قیمت شمش داخلی به قیمت شمش صادراتی تنه می زند و از سمت دیگر رکود سنگینی در  بازار موج می زند، مذاکرات وین به اواسط تیر ماه موکول شد و پیش بینی می شود در دولت آقای روحانی نتیجه آن مشخص نشود. از سوی دیگر تا آمدن دولت جدید نیز ۴۵ روز دیگر باقیست و شاید این به معنی ادامه رکود بازار آهن باشد.

با این تفاسیر، در روز شنبه شاهد ثبات حداکثری در قیمت میلگرد بودیم و  در این میان ۳ شرکت کاهش ۴۰ الی ۱۰۰ تومانی را بر قیمت محصولات خود اعمال کردند. بالاترین قیمت میلگرد ۱۴ مربوط به شرکت نورد فولاد گلستان با قیمت ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان و کمترین قیمت روی ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان متوقف شده است.

قیمت نبشی و قیمت ناودانی نیز روز گذشته در بازار آزاد با ثبات در اکثر مبادی فروش عرضه شد و در مقابل دو شرکت قیمت محصولات خود را حدود ۲۰۰ تومان کاهش دادند. قیمت تیرآهن در بازار امروز در بخش کیلویی ثابت بود. در بخش تیرآهن شاخه ای نیز تنها کاهش ۲۰ هزار تومانی یکی از شاخه‌های سنگین رویت شد و در سایر سایز ها قیمت ها بدون تغییر اعلام شد.

ثبات قیمت ها در بازار پروفیل نیز به چشم می خورد، به این صورت که اکثر فروشندگان پروفیل نیز قیمت‌هایشان را ثابت نگه داشتند؛ تعداد زیادی هم از اعلام قیمت محصولات خود در این حوزه خودداری کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا