کد خبر: 161102151156
جهانسیاست

ترامپ وعده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را داد

دونالد ترامپ وعده داد در صورت رسیدن مجدد به ریاست جمهوری آمریکا تعرفه‌های گمرکی جدیدی را بر چین اعمال خواهد کرد.

به گزارش بازار، دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه آمریکا در مصاحبه‌ای روز یکشنبه گفت چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود در دور ریاست جمهوری جدید خود تعرفه‌های واردات را علیه کالاهای چین افزایش خواهد داد.

رئیس جمهور سابق آمریکا که با شبکه «فاکس نیوز» در روز یکشنبه مصاحبه کرد با مطرح کردن این احتمال که این تعرفه‌های جدید علیه کالاهای وارداتی از چین را احتمالا به بیش از ۶۰ درصد خواهد رساند گفت: «ما باید این کار را انجام دهیم.»

دونالد ترامپ در حالی این وعده را داده که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در زمان دور نخست ریاست جمهوری خود همزمان با مذاکرات واشنگتن و پکن برای پایان دادن به جنگ تجاری بین خود تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را به ۲۵ درصد افزایش داد.

ترامپ در ادامه مصاحبه با یک برنامه شبکه فاکس نیوز گفت: «منظور من این است که ببینید وقتی پیروزی رکورد شکن من در رقابت مقدماتی ایالت آیووا اعلام شد بازار بورس سهام تقریبا سقوط کرد و سپس زمانی که من در رقابت مقدماتی نیوهمشایر برنده شدم بازار بورس به شکلی دیوانه‌وار فروریخت.»

رئیس جمهور سابق آمریکا در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره گزارشی که در آن احتمال وضع تعرفه ۶۰ درصدی علیه واردات چین در صورت رسیدن دوباره او به ریاست جمهوری مطرح شد گفت: «نه من می‌گویم که این تعرفه را حتی بیشتر از این رقم خواهم کرد.»

ترامپ در رقابت جمهوریخواهان برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ پیشتاز است. به احتمال زیاد در این انتخابات که پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود رقابت او و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تکرار خواهد شد.

بعد از آنکه ترامپ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تعرفه‌های گمرکی را علیه صدها میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین افزایش داد، دولت بایدن این تعرفه‌ها را حفظ کرده و محدودیت‌های جدیدی را نیز بر صادرات نیمه‌هادی‌های پیشرفته و تجهیزات مخصوص ساخت آنها به چین به بهانه نگرانی‌های امنیتی اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، نماینده تجاری آمریکا در حال حاضر مشغول بازبینی این تعرفه‌ها است.

ترامپ در ادامه اظهاراتش گمانه‌زنی درباره اینکه یک جنگ تجاری دیگر را با چین به راه خواهد انداخت رد کرده و گفت: «این یک جنگ تجاری نیست. من در رابطه با چین در همه چیز عالی کار کردم. من می‌خواهم که چین هم عالی کار کند همانگونه که من این کار را کردم. و من رئیس جمهور چین شی جین‌پینگ را خیلی دوست دارم. او در دوره ریاست جمهوری من یک دوست خیلی خوب من بود.»

ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در ایالت آیووا و نیوهمپشایر روز ششم فوریه در مرحله بعدی این انتخابات که در ایالت نوادا برگزار می‌شود شرکت می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا