کد خبر: 300502135972
اقتصادراه و مسکن

ترفند برخی سایت‌ها‌ برای گران‌فروشی بلیت پروازهای اربعین

مدیرکل روابط عمومی هما گفت: برخی سایت‌ها ظرفیت موجود پروازهای اربعین را که برای همه در سایت هما با نرخ مصوب قابل دسترس است، در سایت خود عرضه می‌کنند و پس از دریافت اطلاعات مسافر، بلیت را از سایت هما دریافت کرده و گران‌تر به زائر می‌فروشند، بنابراین زوار برای تهیه بلیت فقط به سایت هما مراجعه کنند.

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حسام قربانعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهیه بلیت پروازهای اربعین از طریق سایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به آدرس iranair.com با توجه به ضرورت دریافت کدهای امنیتی و تاییدی شاپرک، توسط هیچ رباتی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: اما موضوع تخلف برخی سایت‌ها در عرضه بلیت پروازهای اربعین خارج از نرخ‌های مصوب، اینگونه است که این سایت‌ها پروازهای موجود هما که در سایت این شرکت را که برای‌ همه قابل دسترسی است، ‌در سایت‌های خود عرضه می‌کنند پس از دریافت اطلاعات مسافر بلافاصله بلیت را از سایت هما خریداری می‌کنند، و سپس ما به تفاوت غیرقانونی را از مسافر دریافت می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی هما گفت: این سایت‌ها چون شبکه گسترده فروش در فضای وب دارند پروازهای موجودی را که برای همه امکان خرید آن است‌ را از سایت هما برداشته و عرضه می‌کنند بنابراین تاکید می‌کنیم زوار برای تهیه بلیت بلیت پروازهای هما‌ فقط از طریق سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اقد‌ام کنند.

قربانعلی درباره مشکلات برخی زوار در دریافت لینک پرداخت، گفت: ‌در زمان پرداخت ممکن است ارسال لینک پرداخت با مشکل مواجه یا کاربر با پیام خطا مواجه، این به آن دلیل است که به علت تقاضای زیاد، ممکن است چندین کاربر برای دریافت بلیت یک مسیر اقدام کرده‌اند و یکی از کاربران زودتر از بقیه موفق به خرید آن بلیت شده باشد، بنابراین برای دیگر متقاضایان همزمان، پیام خطا ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای مقابله با سوء‌استفاده عرضه بلیت پروازهای اربعین، در سایت هما به صورت روزانه در دو نوبت صبح و عصر عرضه انجام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی هما افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت پروازهای اربعین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به‌ فروش رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا