کد خبر: 10030185053
جهانروزنامه

تصمیم لندن به ادامه کار نیروگاه های زغال سنگی

ترجمه: محمود نواب مطلق

«کوازی کوارتنگ» وزیرانرژی انگلیس از تنها سه نیروگاه باقیمانده با سوخت زغال سنگ انگلیس خواست به فعالیشان ادامه دهند.

این سه نیروگاه در اجرای سیاست های دوران‌گذار انرژی قرار بود تا سپتامبر آینده (شهریور) به کار خود پایان دهند. این تصمیم به دلیل نگرانی از قطعی برق خانوارهای انگلیسی در زمستان آینده اتخاذ شد.

منابع خبری دولتی دوشنبه ۳۰ مه(۹خرداد) اعلام کردند دولت انگلیس تصمیم گرفته برای مقابله با مخاطراتی که برای تأمین انرژی در زمستان آینده برای میلیونها خانواده انگلیسی پدید آمده است نیروگاههای با سوخت زغال سنگ به کار خود کماکان ادامه دهند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به دولت می‌گوید: «این کاملا طبیعی است که ما همواره طیف وسیعی از گزینه‌ها را به منظور تأمین و حفظ امنیت انرژی خود در نظر داشته باشیم.

حتی اگر کمبودی هم نداشته باشیم برای این زمستان باید نیروگاه‌های با سوخت زغال سنگ خود را همچنان در مدار نگهداریم.»

براساس اخبار مجله تایمز در صورتیکه روسیه میزان گاز تحویلی  به اروپا را همچنان کاهش دهد حدود شش میلیون خانواده انگلیسی در زمستان آینده در ساعات اوج مصرف با قطعی برق مواجه خواهند بود. تولید برق در انگلستان بسیار وابسته به انرژی گاز است.

واردات محصولات نفتی از روسیه  در این کشور از سایر کشورهای اروپا کمتر است. با اینحال دولت انگلیس اعلام کرده‌است قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی به واردات نفت، زغال‌سنگ و حتی گاز خود از روسیه پایان دهد.

«کوازی کوارتنگ» وزیر انرژی انگلیس بدون آنکه سخنی از انصراف دولتش از برنامه خروج کامل از سوختهای فسیلی تا پایان اکتبر ۲۰۲۴(مهر۱۴۰۳) بگوید از مسئولین سه نیروگاه با سوخت زغال سنگ این کشور خواست کماکان به فعالیت خود ادامه دهند. این سه نیروگاه قرار بود تا ماه سپتامبر(شهریور) تعطیل شوند.

شرکت «دراکس» که بزرگترین نیروگاه با سوخت زغال‌سنگ انگلیس را اداره می کند قبلا نیز اعلام کرده بود برای برقراری توازن درتولید برق انگلیس ادامه استفاده از زغال سنگ در این نیروگاه ضروریست. دولت انگلیس در اقدامی دیگر برای حفظ و تأمین امنیت انرژی در این کشورتصمیم گرفت نیروگاه هسته ای « هینکلی بِ» نیز به کار خود ادامه دهد. این نیروگاه هم قرار بود تابستان امسال تعطیل شود.

«کریس فیلیپ» وزیر امور فناوری دولت انگلیس با اعلام این مطلب گفت:« دولت هیچ مشکلی در تأمین گازوبرق ندارد و برای رویایی با هرمشکلی درهر سطحی کاملا آمادگی دارد. حتی اگر احتمال وقوع آن بسیار اندک باشد.»

علاوه بر مخاطراتی که تأمین انرژی در انگلیس با آن مواجه است افزایش قیمت آن نیزمنجر به بالا رفتن شدید هزینه های زندگی در این کشور شده‌است و این در حالیست که بحران افزایش هزینه زندگی در زمستان تشدید خواهد شد.

لندن هفته گذشته اعلام کرد به همین منظورتصمیم گرفته‌است بر سود شرکتهای نفتی برای تأمین مالی میلیاردها پوند کمک هزینه های خانوارهای کمتر برخوردارمالیات وضع کند.

براساس راهبردی که دولت انگلیس اخیرا منتشر کرد حمایت از انرژیهای تجدید پذیر در کنار حمایت از فعالیتهای نفتی در دریای شمال در دستور کارقرار گرفته‌است.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا