کد خبر: 07040034857
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

تضمین نقدشوندگی «سیناد» به کمک ۲ بازارگردان

مدیرعامل سبدگردان سینا موضوع فعالیت صندوق را سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ازجمله اوراق با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده کالایی عنوان کرد.

به گزارش فرابورس، وحید پاافشار مدیرعامل شرکت سبدگردان سینا روز گذشته در نشست خبری یک دیدار یک عرضه برای پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سپهر سودمند سینا گفت: تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی یا حقوقی می‌توانند به‌صورت نامحدود اقدام به خرید واحدهای این صندوق کنند.

مدیرعامل سبدگردان سینا مدت فعالیت صندوق را از زمان دریافت مجوز نامحدود اعلام کرد و افزود: حداقل سرمایه صندوق ۵۰میلیارد تومان و حداکثر ۵۰۰میلیارد تومان است.

او استقبال روز شنبه بازار از پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و اضافه کرد: سقف تعداد واحدهای قابل‌عرضه صندوق در ۱۰روز پذیره‌نویسی ۴۹۵میلیون واحد و ارزش اسمی هر واحد ۱۰هزار ریال است.

پاافشار درباره پرداخت سود صندوق سیناد به‌صورت ماهیانه اظهار کرد: موضوع فعالیت صندوق با توجه به اینکه درآمد ثابت و قابل معامله است، شامل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ازجمله اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی، سهام و حق تقدم و گواهی سپرده کالایی است.

به گفته او، ارکان صندوق سینا سپهر سودمند شامل ارکان اجرایی و نظارتی است به طوری‌که ارکان اجرایی شامل مدیر صندوق و بازارگردان هستند که مدیر صندوق شرکت سبدگردان سینا و بازارگردان تأمین سرمایه دماوند هستند. همچنین ارکان نظارتی متولی و حسابرس را شامل می‌شود که متولی موسسه حسابرسی آزموده‌کاران و حسابرس موسسه آزمون‌پرداز است.

مدیرعامل سبدگردان سینا با تأکید بر اینکه شرکت سینا به عنوان مدیر صندوق تلاش می‌کند تا بازدهی صندوق از ابتدای فعالیت متناسب با میانگین بازدهی صندوق‌های مشابه باشد، گفت: این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می‌دهیم که بازدهی متناسب با نوع ماهیت صندوق با درآمد ثابت و بر اساس ریسک و بازده به ثبت برسد، همچنین با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول تلاش می‌شود بیشترین بازدهی ممکن شناسایی شود.

به گفته او، با توجه به روند رو به رشد بازار و اقدامات سبدگردان سینا در حوزه‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و سپرده‌های بانکی تلاش می‌شود حداقل سود سالانه ۲۰درصد و مرکب ۲۲درصد محقق شود.

به گفته پاافشار، مبلغ سود بعد از آغاز فعالیت صندوق در دوره‌های زمانی و مقاطع ماهانه در آخرین روز ماه محاسبه و پس از دو روز کاری به‌حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود.

او همچنین ادامه داد: کارمزد پذیره‌نویسی صندوق بر عهده مدیر صندوق است و سرمایه‌گذاران در پذیره‌نویسی کارمزد پرداخت نمی‌کنند.

ویژگی‌های مهم صندوق سیناد

مدیرعامل سبدگردان سینا با تأکید بر نقدشوندگی بالای این صندوق اظهار کرد: تلاش می‌شود بازارگردانی فعالی انجام شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند هر زمان که اراده کردند واحدها را به وجه نقد تبدیل کنند و صندوق نقدشوندگی مناسبی داشته باشد.

به گفته او پس از پذیره‌نویسی صندوق، نماد برای مدتی متوقف خواهد شد تا فرایند قانونی طبق دستورالعمل‌های سازمان بورس انجام و مجوز فعالیت صادر شود، پس‌ازآن پرتفوی سرمایه‌گذاری فعال می‌شود و بر اساس ابلاغیه‌های سازمان بورس مبنی بر نصاب سرمایه‌گذاری برای صندوق‌های با درآمد ثابت، فعالیت این صندوق آغاز خواهد شد.

پاافشار درباره ریسک‌های صندوق افزود: شرکت سبدگردان سینا با عنوان مدیر صندوق در تلاش است این ریسک‌ها را به حداقل برساند، البته صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ریسک پایینی دارند، اما یکی از ریسک‌های این صندوق‌ها موضوع نقدشوندگی است که تلاش می‌شود از طریق بازارگردان این موضوع برطرف شود.

او ریسک بعدی را نوسانات NAV دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه در طول دوره فعالیت صندوق، ممکن است سبد دارایی دچار نوسانات مقطعی شود با ایجاد بازارگردانی فعال از طریق دو صندوق، منافع سرمایه‌گذاران را حفظ خواهیم کرد.

به گفته مدیرعامل سبدگردان سینا، اکنون صندوق بازارگردانی امید سینا در حال ثبت نزد اداره ثبت شرکت‌ها است که پس‌ازآن با دریافت مجوز، شروع به کار خواهد کرد، قرار است این شرکت در کنار تأمین سرمایه دماوند بازارگردانی صندوق را بر عهده بگیرد تا نقدشوندگی «سیناد» از سوی این دو صندوق تضمین شود

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا