کد خبر: 031001113870
جامعه و فرهنگسلامت و رفاه

تعطیلی مدارس برخی شهرها در پی بارش سنگین برف و باران

مدارس برخی استان‌ها به علت بارش سنگین برف و باران تعطیل اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدارس استانهایی چون همدان،  زنجان، اراک ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شدند.

درصورت تعطیلی دیگر استان ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر تمام مقاطع تحصیلی مدارس استان همدان تعطیل شد.

مهدی جلیلی در تشریح این خبر گفت: به اطلاع هم استانی ها می رساند با توجه به اعلام ستاد بحران استان و به علت تداوم بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر، تمامی مقاطع تحصیلی در مدارس سراسر استان امروز -شنبه ۳ دی‌ماه- در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است و آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، وی ادامه داد: امتحانات نهایی کشوری پایه دوازدهم و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم طبق برنامه اعلام شده برگزار خواهد شد.

جلیلی اضافه کرد: امتحان داخلی دانش آموزان پایه های دوازدهم و نهم دانش آموزان روزانه نیز به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: مدیران مدارس اهتمام ویژه‌ای در مدیریت سیستم های گرمایشی و موتورخانه های مدارس داشته باشند.

همین‌طور در اطلاعیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان آمده است: تمام مدارس پیش‌دبستانی به جز شهرستان طارم، در نوبت صبح امروز شنبه سوم دی ماه تعطیل است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع می رساندبه علت بارش برف و نامساعدبودن هوا، فعالیت آموزشی مراکز پیش دبستانی در تمام شهرستان های استان به جز شهرستان طارم تعطیل می باشد. فعالیت مدارس مقطع ابتدایی در تمام شهرستان های استان به جز شهرستان طارم در شیفت صبح به صورت مجازی پیگیری می‌شود.

مدارس شیفت صبح مقطع متوسطه اول مناطق بزینه رود، سجاس رود و افشار و خدابنده نیز به صورت مجازی پیگیری خواهد شد.
مدارس سایر نواحی ومناطق استان به روال عادی خود دایر می باشند.

مهدی پازوکی با اشاره به بارش برف و تعطیلی برخی مدارس لرستان برای فردا شنبه، اظهار داشت: با توجه به بارش برف، نوبت صبح و عصر مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول شهرستان الیگودرز در همه بخش‌ها از سوی فرمانداری تعطیل اعلام شده است.

وی، عنوان کرد: همچنین مدارس پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح شهر الیگودرز تعطیل اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه همچنین مدارس پیش دبستانی و ابتدایی در نوبت‌های صبح و عصر شهرستان‌های بروجرد و ازنا تعطیل اعلام شده است، گفت: در شهرستان دلفان نیز مدارس پیش دبستانی و ابتدایی در نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا