تفاهم‌نامه ۷۰۰ میلیون یورویی ایران و روسیه

  کد خبر: 150601100163

سخنگوی دولت از امضای تفاهم نامه همکاری ۷۰۰ میلیون یورویی در زمینه خودروسازی با روسیه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهادری جهرمی بیان کرد: ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی در زمینه خودروسازی با روسیه امضا شده که به‌ صورت روبل – ریال در حال انجام است.

به نقل از اقتصاد آنلاین، علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آزادسازی واردات خودرو گفت: ارتقای صنعت خودرو همزمان با رقابتی کردن فضا و تکمیل برخی زیرساخت‌ها، کمک بزرگی در جهت ارتقای کیفیت این صنعت خواهد کرد.

وی افزود: دولت پیگیر جدی برای واردات خودرو اقتصادی با استانداردهای روز دنیا است و شرایط باید به گونه‌ای طراحی شود که انحصار خودرو تقویت نشود و انتقال تکنولوژی هم برای این صنعت به خوبی صورت بگیرد.

راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت مصمم به راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند است، گفت: مقرر شد اگر دستگاهی زیر ساخت ندارد، باید به مردم اعلام و زمان پیوستن به این درگاه را نیز اعلام کند.

بهادری جهرمی گفت: تاکنون ۳۰ دستگاه به این درگاه پیوسته‌اند که امید داریم با پیگیری رسانه ملی به نتیجه خوبی برسیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور به نتایج خوبی برسیم؛ ضمن اینکه اگر دستگاهی در پیوستن به این درگاه کوتاهی کند، بازخواست می‌شود و اگر پیشرفت کند، مورد تشویق قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین نقشه جامع از سوی دولت توضیح داد: از بیانات راهگشای رهبری تشکر می‌کنیم ‌و ایشان تقدیرهای کم سابقه‌ای از دولت داشتند.

این دولت اهل اینکه مسئولیت‌پذیر نباشد، نیست و نبوده است، دولت بار مسئولیت را بر دوش گرفته است ‌و خود را مکلف می‌داند که وارد میدان‌حل مشکل شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبری بر حضور در میدان، سند تحول مردمی در همین راستا با ۳۷ موضوع کلان در این سند احصا و راهبردها و راهکارها تدوین شده است و بعد از دیدار با رهبری در حوزه اطلاع‌رسانی تصمیم‌گیری‌هایی صورت‌گرفت و در راستای عمل به فرمایشات رهبری نظارت‌های ستادی که رییس جمهور از وزراتخانه‌ها دارند، مبتنی بر سند تحول تسریع شد.

سخنگوی دولت گفت: نظارت‌های ستادی مکمل نظارت‌های میدانی است و دولت از هر گونه پرداختن به سند تحول و یا برنامه کلان حرکت دولت استقبال می‌کند.

گفت‌وگوها درباره مذاکرات ادامه دارد

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره روند مذاکرات ایران توضیح داد: گفت‌وگوها در خصوص توافق ادامه دارد و طرف مقابل هم باید از زیاده خواهی دست بردارد چرا که مسیر سازنده‌ای طی شده است.

بهادری جهرمی گفت: چهار موضوع در توافق دنبال شده که شامل تضمین‌ها و راستی‌آزمایی، رفع تحریم‌ها ‌و بسته شدن ادعاهای سیاسی در مورد مسائل پادمانی است و جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوها را ترک نکرده و نخواهد کرد.

تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی با روسیه و مذاکرات هسته‌ای

سخنگوی دولت گفت: ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی در زمینه خودروسازی با روسیه امضا شده که به‌ صورت روبل – ریال در حال انجام است.

بهادری جهرمی، همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: ۴ موضوعی که رئیس جمهور برای ادامه مذاکرات هسته‌ای بیان کرد، باید رعایت شود.

خروج از نسخه موبایل