کد خبر: 020203156786
اقتصادروزنامهسیاستمجلس

«عصراقتصاد» گزارش می دهد؛ اهمیت ۴۵ کرسی دیگر مجلس

رقابت صحیح در جهت تحقق مطالبات مردم هم به تقویت جایگاه مجلس کمک می‌کند و هم موجب اتخاذ تصمیمات کارشناسی‌شده می‌شود. فراکسیون‌ها باید به سمت تحقق خواسته‌های مردم با یکدیگر رقابت کنند و این رقابت به نفع مجلس و مردم خواهد شد.

گروه سیاسی- نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد مردم با حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات در تشکیل مجلس مقتدر و قوی تاثیرگذار باشند. مرحله دوم در ادامه مرحله اول انتخابات است.

کمال علیپور در گفت‌وگو با ایسنا با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای به معنای تعیین سرنوشتشان است. مشارکت مردم در انتخابات مجلس در برخی از شهرها به بالای ۷۰ درصد رسید که به صورت میانگین در کل کشور ۴۰ درصد بود.

علیپور یادآور شد: مردم در تمامی برهه‌ها و صحنه‌ها با حضورشان انقلاب اسلامی و نظام را بیمه کردند که افتخاری برای ملت ایران است که دموکراسی دینی و اسلامی حاکم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده در ۲۱ حوزه در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود، گفت: مشارکت در مرحله دوم همچون مرحله اول مهم است. وقتی مردم با حضور در پای صندوق‌های رای می‌توانند در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار باشند پس چرا حضور پیدا نکنند.

وی در پایان گفت: برای داشتن مجلس مقتدر و قوی نیاز به مشارکت مردم در انتخابات داریم تا افراد متخصص را انتخاب کرده و راهی مجلس کنند. مردم با حضور در مرحله دوم با نگاه ویژه‌تر نمایندگان را برای کرسی‌های باقیمانده انتخاب کنند.

در عین حال، داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با همان انگیزه‌ای که در مرحله اول پای صندوق رای آمدند، در دور دوم هم شرکت کنند.

ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اهمیت دور دوم انتخابات از دور اول کمتر نیست، چون بناست مردم بهترین افراد را انتخاب کنند. در دور دوم رقابت شدیدتر است، چون ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی رقابت خواهند کرد. مردم هم باید با حضور خودشان در انتخابات مرحله دوم، افراد اصلح را انتخاب کنند.

وی افزود: درست است که ۲۴۵ نماینده در انتخابات مرحله اول به مجلس راه یافته و قالب اصلی مجلس شکل گرفته است اما ۴۵ کرسی باقی مانده هم اهمیت زیادی دارد، زیرا رای و نظر تک تک نمایندگان در بررسی طرح‌ها و لوایح اهمیت دارد.

کار در مجلس یک کار جمعی است و رای تک‌تک نمایندگان اهمیت دارد، بنابراین مردم نگویند چون در دور اول شرکت کردند دیگر نیازی نیست که در دور دوم هم شرکت کنند. مردم با همان انگیزه‌ای که در مرحله اول پای صندوق رای آمدند، در دور دوم هم شرکت کنند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دور دوم انتخابات نفرات برتر با کسب هر میزان رایی می‌توانند راهی مجلس شوند و دیگر حد نصابی وجود ندارد، شاید همین مساله اهمیت میزان رای را کاهش دهد، ولی حضور در دور دوم انتخابات و میزان مشارکت بالا فرصتی برای انتخاب بهترین نمایندگان است بنابراین مردم از این فرصت استفاده کنند و به کسانی رای دهند که در عمل ثابت کرده‌اند که پایبند به وعده‌های خود هستند، نه آنها که فقط شعار می دهند.

جراره به اشاره به اینکه پیش‌بینی من است که سه فراکسیون در مجلس دوازدهم شکل خواهد گرفت، گفت: یک فراکسیون اقلیت اصلاح‌طلبان و دو فراکسیون اصولگرا در مجلس شکل خواهد گرفت. این فراکسیون‌ها باید به سمت رقابت صحیح برای تحقق مطالبات مردم بروند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا