کد خبر: 16109911157
اخبار شرکت ها

تفاهم‌نامه همکاری میان «منطقه ویژه اقتصادی لامرد» و «دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس» امضا شد

در راستای ارتباط عمیق بین صنعت و دانشگاه با رویکرد تقویت تولید ملی، کمک به صاحبان سرمایه در ایجاد طرح‌های اشتغالزا با استفاده از پتانسیل افراد مستعد و نخبه دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان «منطقه ویژه اقتصادی لامرد» و «دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس» به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ظهر امروز دوشنبه (۱۵ دی) در آیینی، این تفاهم‌نامه به امضا دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم(رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس) و دکتر فریدون فدایی‌دولت(مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد) رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این آیین، طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، دستاوردها، مزیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی و گمرکی، تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در راستای تسهیل شرایط برای استقرار کارخانه‌های صنعتی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، صنایع معدنی، نفت و گاز، برق و انرژی را برای مدیران دانشگاه آزاد تشریح کرد.

وی تصریح کرد: شرایط برای تکمیل خوشه‌های صنعتی در بخش‌های پایین دست منطقه لامرد و زمینه بالفعل نمودن دیگر ظرفیتها برای جهش صنعتی در این کانون صنعتی فراهم است. اکنون استقرار بنگاه‌های بزرگ و کوچک تولیدی در این کانون صنعتی دارای توجیه اقتصادی است که از این رهگذر؛ دانشگاه آزاد اسلامی بویژه واحد لامرد می‌تواند با استفاده مطلوب از این ظرفیتها، شکوفایی اقتصادی بیش از پیش این منطقه را رقم بزند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ انعقاد این تفاهم‌نامه در تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی صنایع و بومی‌سازی نوآوری‌ها و فناوری‌های روز، فعال شدن نقاط قوت، پتانسیل‌ها و ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد موثر خواهد بود.

فدایی دولت با اشاره به اینکه از امکانات آموزشی و فعالیت‌های دانشگاه آزاد آشنایی کامل دارد، اظهار کرد: حضور دانشگاه آزاد در غرفه مشترک پیوند علم و صنعت در نمایشگاه‌های آینده سرمایه گذاری برای تبیین ابعاد علمی طرح‌های سرمایه گذاری، تبیین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی، تدوین طرح‌های توجیهی و فنی و… از پیشنهادهایی است که می‌توان در اجرای آن با دانشگاه آزاد استان به توافق رسید.

دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این آیین از اهتمام مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در توسعه همکاری و ارتباط سازنده با مراکز علمی بویژه دانشگاه آزاد تشکر کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد از واحدهای موفق در استان فارس است که ارتباط سازنده ای با صنایع مستقر در این منطقه دارد و با توجه به فضاهای آموزشی، امکانات و تجارب هیئت علمی در برنامه داریم که همکاری‌ها با صنایع توسعه یابد.

وی اضافه کرد: باتوجه به فرصتهای متنوع و مزیت‌های فراوان منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از تمامی ظرفیت مراکز دانشگاهی در استان، نیازهای آموزشی صنایع و منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های مختلف اعم از برگزاری کلاسهای آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت ویژه نیروهای اداری و تخصصی، انجام تحقیقات آموزشی و پروژه‌های علمی و … را برآورده سازیم. همچنین بسته‌های سرمایه‌گذاری را برای مجموعه دانشگاه آزاد تشریح می‌کنیم و کوشش می‌کنیم تا مجموعه دانشگاه آزاد استان بتواند در طرح‌های سرمایه‌گذاری کم‌ریسک منطقه ویژه اقتصادی مشارکت داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: به زودی گردهمایی روسای دانشگاه‌های آزاد استان فارس با محوریت بازدید از صنایع و آشنایی با پیشرفت‌های صنعتی این منطقه انجام می‌‌شود.

«انجام پروژه‌های تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با منطقه ویژه اقتصادی لامرد»، « تامین نیازهای آموزشی منطقه ویژه اقتصادی»،«ارائه تسهیلات به دانشجویان معرفی شده از سوی منطقه ویژه اقتصادی در قالب قرارداد»، «ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی موردنیاز به منطقه ویژه اقتصادی»، «اجرای فعالیتهای مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی»، «تالیف و ترجمه مراجع، متون و کتب علمی موردنیاز منطقه ویژه اقتصادی» از جمله تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد است و طرفین متعهد به هماهنگی‌های لازم در قالب مفاد این تفاهم نامه شدند.

«بررسی پیشنهادهای برگزاری دوره‌های آموزشی و اعلام نتایج به دانشگاه»، «تهیه مستمر عناوین تحقیقاتی موردنیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و ارسال آنها به دانشگاه»، «پشتیبانی از سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی علمی»، «ارائه لیست دوره‌های موردنیاز آموزشی به دانشگاه»، «به رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی دانشگاه درخصوص نتایج فعالیتهای مشترک» از تعهدات منطقه ویژه اقتصادی لامرد به دانشگاه آزاد است.

در آیین امضا این تفاهم‌نامه، دکتر سید احمد هاشمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد و مدیران و معاونان دانشگاه آزاد حضور داشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا