کد خبر: 1008995795
جهان

توافق تازه ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه سیریک

زمین پروژه در اختیار پیمانکار جدید روسی قرار گرفت

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به توافق این شرکت با پیمانکار جدید روسی برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان، گفت: عملیات اجرایی این پروژه به زودی با استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه آغاز خواهد شد.

“بهنام خائفی‌نژاد” با اعلام این خبر افزود: با توجه به معرفی پیمانکار جدید از سوی وزارت انرژی روسیه برای ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان، مذاکرات قراردادی با این شرکت از ابتدای سال آغاز شد که پس از برگزاری ۹۰ جلسه نهایتا توافق لازم با شرکت روسی انجام و قرارداد به امضای طرفین رسید.

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: پس از نهایی شدن این قرارداد با حضور نمایندگان کارفرما، مشاور و نمایندگان وزارت انرژی روسیه و ایران، زمین ساختگاه پروژه به مساحت تقریبی ۲۰۰ هکتار در اختیار پیمانکار جدید قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فاز اول مطالعات تکمیل و شروع فاز دوم مطالعات در دستور کار است، گفت: مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده پس از اخذ تایید نهایی وزارت دارایی روسیه و متعاقبا گشایش ال سی پروژه، در آینده نزدیک عملیات اجرایی نیروگاه آغاز خواهد شد.

خائفی‌نژاد افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱.۴ میلیارد یورو است که از محل وام اعطایی دولت فدراسیون روسیه به دولت جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: با توافقات انجام شده، بخش اجرایی این پروژه به طور کامل توسط پیمانکاران ایرانی انجام خواهد پذیرفت و در بخش تامین تجهیزات نیز از توان سازندگان داخلی استفاده می‌شود

منبع: ایلنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا