کد خبر: 1108995921
جهانروزنامه

توافق تازه ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه حرارتی

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به توافق این شرکت با پیمانکار جدید روسی برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان، گفت: عملیات اجرایی این پروژه به زودی با استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه آغاز خواهد شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، “بهنام خائفی‌نژاد”  افزود: با توجه به معرفی پیمانکار جدید از سوی وزارت انرژی روسیه برای ساخت نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان، مذاکره‌های قراردادی با این شرکت از ابتدای سال آغاز شد که پس از برگزاری ۹۰ جلسه در نهایت توافق لازم با شرکت روسی انجام و قرارداد به امضای طرفین رسید.

وی ادامه داد: پس از نهایی شدن این قرارداد با حضور نمایندگان کارفرما، مشاور و نمایندگان وزارت انرژی روسیه و ایران، زمین ساختگاه پروژه به مساحت تقریبی ۲۰۰ هکتار در اختیار پیمانکار جدید قرار گرفت.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در حال حاضر فاز اول مطالعه تکمیل و شروع فاز دوم مطالعه در دستور کار است، گفت: مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده پس از اخذ تایید نهایی وزارت دارایی روسیه و متعاقب آن گشایش ال سی پروژه، در آینده نزدیک عملیات اجرایی نیروگاه آغاز خواهد شد.

خائفی‌نژاد افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱.۴ میلیارد یورو است که از محل وام اعطایی دولت فدراسیون روسیه به دولت جمهوری اسلامی‌ایران تامین خواهد شد.

وی افزود: با توافق انجام شده، بخش اجرایی این پروژه به طور کامل توسط پیمانکاران ایرانی انجام خواهد پذیرفت و در بخش تامین تجهیزات نیز از توان سازندگان داخلی استفاده می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا