کد خبر: 160303161848
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدنرییس اتحادیه چینی و بلور تهران تاکید کرد:

توانایی صادرات به اروپا را داریم/ افزایش قاچاق کالا

رییس اتحادیه چینی و بلور تهران گفت: ممکن است تولید چینی و بلور جذابیت و درآمدزایی پتروشیمی و نفت را نداشته باشد اما در حد خودش خوب بوده و می‌تواند بازارهای اروپا را نیز با توجه به اینکه انرژی در اروپا گران است در دست گیرد.

صفرنژاد گفت: در این صنف، صنعت و سرمایه‌گذاران همه از بخش خصوصی هستند و کسانی بوده‌اند که از بخش فروش به تولید آمده اند تا در دوران تحریم حرفی برای گفتن داشته باشند.

رییس اتحادیه چینی و بلور تهران با اشاره به اینکه واردات چینی و بلور می‌تواند سطح کیفیت تولید داخل را بالا ببرد، گفت: این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

غلامرضا صفرنژاد، رییس اتحادیه چینی و بلور تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه عدم واردات چینی و بلور به کشور مشکل‌آفرین شده است گفت: در ساخت محصولات داخلی چینی، بلور و آرکوپال از دانش بنیان ها استفاده زیادی می شود و ما در اتحادیه چینی و بلور این موضوع را به طوری جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: به صورت کلی در حوزه مالیات و بازرسی‌ها با چالش های زیادی روبرو هستیم که از مدیران بالادست در وزارت صمت و وزارت اقتصاد و دارایی درخواست داریم این مشکلات را به حداقل برسانند تا بتوانیم به روند کار سرعت و شتاب بیشتر ببخشیم.

لزوم واردات در کنار تولید

رییس اتحادیه چینی و بلور تهران، گفت: در مورد مالیات بر ارزش افزوده هم باید این موضوع در نظر گرفته شود که چینی و بلور کالای سرمایه‌ای نیستند و از جمله نیازهای جامعه به شمار می‌روند و اینکه عمده مصرف کالاهای تولیدی صنف ما در سبد جهیزیه نوعروسان است.

صفرنژاد ادامه داد: از اینرو واردات محصولاتی مانند پیرکس که از محصولات پروسیلیکاتی نسوز است، باید مورد توجه قرار گیرد و تنوع نیز دلیل آخر لزوم بر واردات است.

وی تاکید کرد: آیا شرکت‌های خودروساز داخلی نیاز جامعه را با برند داخلی می‌توانند تامین کنند، اگر می‌توانند پس چرا در قسمتی از این صنعت واردات نیز وجود دارد؟ زیرا عدم واردات جامعه را دچار التهاب می‌کند.

افزایش قاچاق کالا

رییس اتحادیه چینی و بلور تهران با اشاره به اینکه گرچه واردات چینی و بلور از طرق مختلف نظیر قاچاق، لنج و کرجی به کشور انجام می‌شود، گفت: این مسئله در بازار درگیر سازمان تعزیرات خواهد شد که حق نیز دارند از آن طرف نیاز بازار باعث این قاچاق شده است.

صفرنژاد گفت: امیدوار هستیم که بحث توسعه این صنعت به طور جد در دستور وزارت صنعت قرار گیرد. مسائل و مشکلات همیشه وجود داشته اند و باید با حوصله و درایت و با ارتباطات با سازمان‌های بالادست و رسانه‌ها بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم راهکاری پیدا شود و اتحادیه هم به عنوان حلقه واسطه بین واحدهای صنفی و سازمان‌های بالادستی بتواند عمل کند.

تامین مواد اولیه از داخل کشور

رییس اتحادیه چینی و بلور تهران با بیان اینکه حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد از مواد اولیه تولید بلور که همان سیلیس است در کشور ما به وفور یافت و استحصال می‌شود، گفت: این ماده در صنایع گوناگون نظیر فولاد، ریخته‌گری، تصفیه آب و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفرنژاد ادامه داد: این فراوانی باعث ایجاد نقطه جذابیت برای کشورهای همسایه شده است و به کشورهای cis، پاکستان، افغانستان و عراق نیز صادرات داریم.

او افزود: همچنین مزیت صادراتی دیگر این است که در مورد موضوع انرژی و حمل و نقل آن، حمل و نقل کالا و هزینه‌ها به کشورهای افغانستان یا عراق از کشور چین نزدیکتر هستیم که این موضوع بسیار حائز اهمیت به شمار می رود.

تولید شیشه‌های سولار

رییس اتحادیه چینی و بلور تهران، گفت:از دیگر امتیازات این صنف صادرات به کشورهای منطقه است که اگر یک نقشه راه پیوسته و مناسبی هم داشته باشیم جایگاه بازار صادراتی چینی و بلور ما می‌تواند بازارهای بیشتری را در سطح منطقه و جهان تصاحب کند.

وی یادآور شد: به واسطه بلوغ و نبوغی که در میان دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان این رشته وجود دارد، نائل به تولید شیشه‌های سولار که توانایی ذخیره انرژی و برق را در کشور دارد، شده‌ایم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا