کد خبر: 03050038991
دسته‌بندی نشدهراه و مسکنروزنامه

تورم اجاره‌بها در یکسال منتهی به تیر به ۲۸ درصد رسید

مرکز آمار ایران اعلام کرد تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیر امسال به ۲۸.۵ رسیده است.

مرکز آمار ایران در گزارشی از وضع تورم در تیرماه سال قبل، در خصوص تورم نقطه‌ای (تیرماه امسال نسبت به تیر سال گذشته) و ماهانه اعلام کرد: سهم بخش مسکن (قیمت خرید و فروش) از تورم کل در تیر امسال نسبت به تیر سال گذشته، ۲۴.۴ درصد است.

همچنین تورم مسکن خانوارهای کشور در تیر امسال نسبت به ماه قبل (خرداد امسال) ۴ درصد بوده است؛ این شاخص در بخش ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه امسال، ۲۸.۵ درصد اعلام شده است.

کاهش ۶ درصدی تورم اجاره مسکن در ۴ ماهه امسال

بر اساس اعلام مرکز آمار، تورم نقطه‌ای بخش اجاره مسکن برای همه خانوارهای کشور در تیر امسال نسبت به تیر سال قبل ۲۴ درصد، نسبت به ماه قبل از آن (خرداد امسال) ۴ درصد و تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیر نیز ۲۸.۲ درصد است.

این در حالی است که تورم فروردین امسال اجاره مسکن خانوارهای شهری ۳۰.۶ درصد بود و در ماه‌های اردیبهشت تا تیر امسال روند نزولی (۶ درصد کاهش) داشته است.

تورم ۴ درصدی قیمت مسکن شهری در تیر نسبت به خرداد

تورم بخش خرید و فروش مسکن در خانوارهای شهری ۲۴.۲ درصد، تورم ماهانه قیمت مسکن شهری تیر نسبت به خرداد امسال ۴.۱ و تورم ۱۲ ماهه قیمت مسکن منتهی به تیر امسال، ۲۸.۶ درصد است.

تورم نقطه‌ای قیمت مسکن روستایی: ۲۷ درصد

تورم بخش خرید و فروش مسکن روستایی در تیر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۷ درصد، نسبت به خرداد امسال ۳.۷ درصد و در ۱۲ ماهه منتهی به تیر امسال ۲۷ درصد اعلام شده است.

تورم بخش اجاره مسکن روستایی نیز در تیر امسال نسبت به تیر سال گذشته ۲۵.۱ درصد، در تیر نسبت به خرداد امسال ۳.۷ درصد و در ۱۲ ماهه منتهی به تیر امسال نیز ۲۵.۴ درصد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا