کد خبر: 07040034839
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

توصیه عضو شورای عالی بورس به رئیس‌جمهوری منتخب درباره دخالت نکردن در بورس

به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، تمام تلاش مجلس این است که یک مسیر خوب و ریل‌گذاری درستی را برای دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از بورس انجام دهد.

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به آینده بازار سرمایه گفت: اگر تیم اقتصادی قوی فارغ از نگاه سیاسی در کنار شخص رئیس‌جمهوری منتخب قرار گیرد مشکلات در این بخش برطرف خواهد شد .

او تاکید کرد: همچنین اگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی همچون وزارت امور اقتصادی و بانک مرکزی که به صورت مستقیم عملکردشان بر بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد، در دولت سیزدهم هماهنگ عمل کنند، قطعا وضع بازار سرمایه بهتر خواهد کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بیان کرد: همچنین پیرو ساماندهی بازار سرمایه باید آیتم‌هایی همچون مستقل کردن بانک مرکزی مدنظر قرار گیرد تا این ارگان بدون سیاست‌زدگی عمل کند و سیاست‌هایش با سیاست‌های بازار سرمایه هماهنگ باشد، امری که ما تا به امروز شاهد آن نبودیم.

او با بیان اینکه متاسفانه تا به امروز شاهد یک ناهماهنگی بین عوامل و ارگان‌هایی که عملکردشان به صورت مستقیم روی بازار سرمایه اثرگذار هستند، ادامه داد: ساماندهی بازار سرمایه مطمئنا به این بستگی دارد که رئیس‌جمهوری منتحب چگونه تیم اقتصادی را انتخاب و سیاست‌های اقتصادی دولت را تعریف و چقدر با مجلس همراه خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: قطعا تمام تلاش مجلس بر این است که یک مسیر خوب و ریل‌گذاری درستی را برای دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از بورس مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اقصادی مجلس درباره توقعات از رئیس‌جمهوری منتخب در زمینه بازار سرمایه گفت: رئیس‌جمهوری منتخب باید اجازه دهد تا بورس کار خودش را بکند لذا ما توصیه می‌کنیم که یک‌درصد هم دخالت در بازار سرمایه نداشته باشند.

صالحی با بیان اینکه ذات بورس بر این است که در آن دخالتی صورت نگیرد، افزود: بازار بورس بازار معامله است و ممکن است در جایی ارزش‌افزوده و در یک جایی سقوطی و صعودی باشد لذا اگر بازار را رها کنیم و اجازه دهیم فعالیت خود ادامه دهد و ما تنها سیاست‌گذاری کلان کنیم، به نظر بنده این اقدام موثر واقع خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته آیت‌الله‌رئیسی به درستی بیان کردند که نباید بورس را همچون قلکی برای دولت دانست لذا ما هم می‌گوییم که نباید بورس را قلک دولت کرد تا بخواهیم از این ظرفیت برای ضعف عملکرد خودمان استفاده کنیم.

صالحی با بیان اینکه مجلس در راستای حمایت از بورس با دولت آینده همکاری خواهد داشت، یادآور شد: ما با دولت فعلی هم همین رویکرد را داشتیم و هر مصوبه‌ای را که خواست به این دولت دادیم. حتی دولتمردان مصوبات فراتر از قانون را نیز از جاهای دیگر گرفتند، یعنی می‌خواهم، بگویم همه ارکان نظام پای کار بودند که وضع بازار سرمایه خوب شود و قطعا این هماهنگی‌ها با دولت آتی اگر بیشتر نباشد کمتر از نخواهد بود.

 

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا