کد خبر: 070602136722
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

تولید قزل آلا به ۱۱۵ هزار تن می‌رسد

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا به ۱۰۵ تا ۱۱۵ هزار تن می‌رسد.

آرش نبی زاده، مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی های بازار ۱۴۰ تا ۱۴۲ هزار تومان و سالمون ۱۴۷ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

او قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا را ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب ۲۰ درصد سود هر کیلو با نرخ ۱۵۰ هزار تومان باید در عمده فروشی عرضه شود.

نبی زاده ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا به ۱۰۵ تا ۱۱۵ هزار تن برسد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا گفت: بنابر آمار در ۴ ماهه امسال ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تن قزل آلا صادر شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۸ تا ۱۰ هزار تن برسد.

به گفته او، عمده قزل آلا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و عمان صادر می شود و پیش بینی می شود که میزان ارزآوری هر کیلو قزل آلا به ۳ تا ۴ دلار برسد.

نبی زاده با بیان اینکه سرانه مصرف قزل آلا نسبت به قبل تفاوتی نداشته است، گفت: با توجه به عدم دخالت دولت در بازار گوشت قرمز و مرغ و نوسان قیمت این محصولات پروتئینی، تقاضا برای خرید قزل آلا در بازار افزایش یافته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا