کد خبر: 05030184181
اقتصاد

ثبت سفارش تلفن‌های همراه آیفون از شهریور متوقف می‌شود

متوقف کردن ثبت سفارش تلفن‌های همراه با نشان تجاری آیفون از نیمه شهریور امسال اتفاق خواهد افتاد.

در بازدید میدانی از مراکز فروش تلفن همراه، قیمت تلفن همراه با نشان تجاری آیفون و میزان مراجعه برای خرید آن را در دو روز گذشته بررسی کرده ایم. بعضی از فروشندگان تلفن همراه بر این باور بودند که آیفون مشتریان خاص خود را دارد و با افزایش یا کاهش قیمت، تغییری در تقاضا برای خرید آن به وجود نمی‌آید، اما تعدادی دیگر از این فروشندگان، از افزایش ناچیز مراجعه کنندگان برای خرید تلفن همراه آیفون بعد از انتشار خبر ممنوعیت واردات این کالا خبر دادند.

همچنین خبر ممنوعیت واردات آیفون، باعث افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت آیفون ۱۳ پرومکس شده است، اما تعدادی از کسبه، این افزایش قیمت را کاذب می‌دانند و می‌گویند، بعد از تبیین موضوع ممنوعیت واردات، قیمت آیفون به ثبات می‌رسد.

خریداران و فروشندگان، منتظر ایجاد ثبات در قیمت آیفون هستند

در این بررسی میدانی بازار تلفن همراه، خبری از ازدحام جمعیت برای خرید آیفون یا کمبود این نشان تجاری نبود، اما فروشنده‌ها قیمت‌های متفاوتی برای یک مدل مشخص می‌دادند و هر مغازه نسبت به مغازه دیگر، تفاوت قیمت داشت. تعدادی از فروشندگان، قیمت آیفون ۱۳ پرومکس را تا ۶۳ میلیون تومان هم اعلام می‌کردند.

دوگانگی در بازار تلفن همراه برای فروشنده و خریدار وجود دارد، چون نمی‌دانند قرار است قیمت بالاتر رود یا پایین بیاید؛ به گفته کسبه مراجعه به مراکز فروش تلفن همراه افزایش یافته، اما خرید آیفون افزایشی نبوده و به نظر می‌رسد که خریداران، منتظر ایجاد ثبات در قیمت‌ها هستند.

بررسی بازار نشان می‌دهد آیفون ۱۲، حدود ۳۸ میلیون تومان، آیفون ۱۳ معمولی حدود ۴۲ میلیون تومان و دست دوم آن، حدود ۳۸ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت آیفون ۱۱، حدود ۲۷ میلیون تومان است.

تاثیر افزایش قیمت حاصل از خبر ممنوعیت واردات، روی آیفون ۱۳ بیشتر از مدل‌های دیگر است که فروشنده‌ها دلیل آن را جدید بودن این مدل از تلفن همراه می‌دانند؛ در پلتفرم‌های دیجیتال و فروشگاه‌های اینترنتی هم، قیمت آیفون ۱۳ پرومکس، حدود ۵۵  میلیون تومان اعلام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا