کد خبر: 090403164369
اخبار شرکت هااقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنمدیرعامل ایمپاسکو:

جایگزینی معدن به جای نفت، مسیر پیشرفت اقتصادی را هموارتر می‌کند

به گفته مدیرعامل ایمپاسکو، فعالیت‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای ایده جایگزینی معدن به جای نفت، می‌تواند از ارکان مهم جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در حوزه معدن و صنایع معدنی باشد.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به مناسبت روز ملی صنعت و معدن توضیح داد: شرکت تهیه و تولید سال گذشته با جذب ۱۳۳۰ میلیارد تومان سرمایه در بخش معدن شامل معادن سنگ آهن چاه باشه ۱ و ۲و معدن کالامین مهدی آباد با مالکیت ایمیدرو و مدیریت ایمپاسکو و همچنین معدن بوکسیت بوکان سرچاوه آباد در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی عملکرد قابل قبولی داشت.

کریم‌نژاد تاکید کرد: واگذاری‌های ایمپاسکو و ایمیدرو با هدف جذب و هدایت سرمایه‌های بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و بند ت ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید انجام شده و در سال جاری نیز با قوت دنبال خواهد شد.

وی به عملکرد درخشان شرکت در بخش بازرگانی اشاره و تصریح کرد: عرضه و فروش مستمر محصولات در بورس کالا، بازاریابی و فروش قابل توجه مواد معدنی سرب و روی انگوران، رشد حدود ۴۰ درصدی فروش سنگ آهن ایمیدرو، تغییر رویه فروش فیزیکی شمش طلای موته به صورت گواهی سپرده و افزایش بیش از ۵ برابری فروش محصول طلا، شروع فرایند پذیرش بورس جهت فروش شمش‌های نقره مجتمع موته اصفهان و کنسانتره فسفات اسفوردی و… از جمله فعالیت‌های بازرگانی ایمپاسکو در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: شرکت تهیه و تولید در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۹۲ هزار تن محصولات خود را در بورس کالا عرضه و به فروش رسانده است.

کریم‌نژاد عنوان کرد: دستاوردهای قابل توجه ایمپاسکو طی سال گذشته منجر به افزایش سودآوری و رشد درآمدها به خصوص از طریق افزایش واگذاری‌ها و مشارکت با بخش خصوصی و فروش محصولات تولیدی، توسعه اکتشافات با تمرکز بر مواد معدنی استراتژیک و ذخایر عمیق و همچنین ارتقای بهره‌وری و افزایش رقابت پذیری در مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران شده است.

وی بیان کرد: با افزایش سهم معدن از اقتصاد کشور و جایگزینی معدن به جای نفت، مسیر پیشرفت اقتصادی هموارتر از گذشته خواهد شد.

مدیرعامل ایمپاسکو ادامه داد: به منظور توسعه سهم بخش معدن از اقتصاد کشور و در راستای تحکیم گام نخست معدن‌کاری، با انجام حدود ۱۰۵ هزار متر حفاری اکتشافی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت چشمگیری در این بخش داشتیم.

وی تصریح کرد: مجموع حفاری اکتشافی شرکت از سال ۹۵ تا پایان ۱۴۰۲ به حدود ۵۰۴ هزار متر و مجموع ذخایر معدنی شرکت به حدود ۴۲۰۰ میلیون تن رسید.

کریم‌نژاد درباره عملکرد مالی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توضیح داد: با افزایش تولید، درآمد عملیاتی شرکت به لحاظ ریالی نسبت به سال قبل ۷۱ درصد و مقدار فروش ۶۱ درصد افزایش داشته است.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای شرکت اعلام کرد: در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۲ درآمد شرکت به ۱۴ هزار میلیارد تومان، سود عملیاتی ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان و سود خالص شرکت ۸.۷ هزار میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد: در مجمع عمومی شرکت، در راستای استراتژی‌های کلان و افق چشم‌انداز شرکت، افزایش درآمد به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۶ برنامه ریزی و اعلام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهت تسهیل ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش معدن، امکان سرمایه‌گذاری در بخش پروانه‌های اکتشافی در سال جدید فراهم شده که این امر فصل جدیدی در سرعت بخشیدن و تسهیل جذب سرمایه در بخش معدن به دنبال خواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا