کد خبر: 10020180314
اقتصادراه و مسکن

جدیدترین نرخ اجاره‌بهای مسکن در تهران /جدول

در برخی موارد مستاجر‌ها شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی نرخ اجاره بها در مقایسه با نرخ‌های سال گذشته هستند.

این روز‌ها مستاجر‌ها در بازار اجاره مسکن پایتخت با سطوح جدید، کاملا متفاوت و با فاصله قابل توجهی از سطوح قیمتی سال گذشته در این بازار مواجه شده اند.

بررسی‌های میدانی و تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با تازه‌ترین وضعیت بازار اجاره مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد، امسال نرخ رشد اجاره بهای مسکن با فاصله قابل توجهی بیشتر از تورم اجاره بها در سال قبل است.

به گزارش دنیای اقتصاد، مستاجر‌ها و متقاضیان این بازار در بسیاری از موارد با مواجهه با سطوح جدید نرخ اجاره بهای آپارتمان‌های مسکونی شوکه شده و بسیاری از واحد‌هایی که سال گذشته قادر به تامین اجاره بهای آن بودند هم اکنون از دسترس این گروه از مستاجر‌ها خارج شده است.

علت این موضوع رشد شدید اجاره بهای مسکن در سال جاری در مقایسه با سال قبل است. این موضوع باعث شده است هم اکنون و در حالی که هنوز فصل اوج جابه جایی‌ها در بازار اجاره آغاز نشده است.

برخی از متقاضیان این بازار و مستاجرها، اقدام به جست‌وجوی واحد در بازار اجاره محلات ارزان‌تر کنند یا برای جابه جایی به واحد‌های کوچک‌تر یا قدیمی ساز و بعضا کم امکانات‌تر در همان محله محل سکونت خود یا محلات مجاور، تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

در برخی موارد مستاجر‌ها شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی نرخ اجاره بها در مقایسه با نرخ‌های سال گذشته هستند. این موضوع این روز‌ها به دردسر بزرگ متقاضیان بازار اجاره تبدیل شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد امسال تعداد بیشتری جابه جایی مستاجر‌ها از مناطق بالاتر به محلات ضعیف‌تر و ارزان‌تر شهر را شاهد خواهیم بود. این در حالی است که به احتمال زیاد تعداد زیادی از مستاجر‌های مناطق و محلات ضعیف‌تر هم به شهر‌های حومه‌ای و حاشیه‌ای پایتخت خواهند رفت.

با این حال هنوز نسبت بین قیمت و اجاره بها در تهران عددی بالاتر از عدد عرف این نسبت در شرایط عادی است. با توجه به تکمیل ظرفیت بازار اجاره برای رشد بیشتر قیمت ها، کاهش این فاصله باید از محل کاهش قیمت مسکن رخ دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا