کد خبر: 02030183809
جامعه و فرهنگ

جزئیات جدید از ریزش ساختمان متروپل آبادان

استاندار خوزستان گفت: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی اورژانس کشور از استقرار ۵ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان حادثه ساختمان ۱۰ طبقه در حال ریزش در آبادان خبر داد و گفت: این حادثه تاکنون ۵ فوتی و ۲۷ مصدوم به جای گذاشته است.

ساعت ۱۸:۳۷ دقیقه

بر اساس گزارش ایسنا، صادق خلیلیان امروز دوشنبه ۲ خردادماه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: در پی نخسین ساعات اطلاع از حادثه ساختمان متروپل آبادان در محل حاضر شدیم، هم اکنون گروه‌های امداد و نجات مشغول کار هستند.

استاندار خوزستان یکی از علت‌های ریزش ساختمان متروپل را عدم رعایت استانداردهای لازم در سازه این ساختمان بیان و عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون ۲ نفر دستگیر شدند.

خلیلیان با بیان اینکه گروه‌های امدادرسانی در محل حادثه به صورت جدی فعال شده‌اند، افزود: چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است.

ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه

۳۲ نفر از افرادی که در ساختمان حبس شده بودند نجات پیدا کردند. ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد:  ۳۲ نفر از گرفتارشدگان از آوار ریزش ساختمان متروپل آبادان نجات یافتند و ۲۷ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل شدند.

۱۷ تیم امدادی از شهر‌های آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای انجام عملیات تخلیه و ایمن سازی محل حادثه اعزام شده‌اند.

تا این لحظه گزارش قطعی مصدوم شدن ۲۷ نفر و پنج فوتی در حادثه ریزش ساختمان در آبادان اعلام شده است

ساعت ۱۷

طبق گفتگو عباس‌پور، فرماندار آبادان با شبکه خبر صداوسیما آمار جان‌باختگان این حادثه تا این لحظه ۵ نفر و تعداد ۲۷ نفر مصدوم اعلام شد.

عباس‌پور همچنین گفت: حدود ۴۰ درصد از برج متروپل تخریب شده است.

بر اساس گزارش ایسنا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز حوالی ساعت ۱۵:۱۵ اعلام کرد که تاکنون چهار تن جان‌ باختند و ۲۵ نفر مصدوم شدند. امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

مجتبی خالدی به ایرنا گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و تاکنون ۴ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

خالدی اظهار کرد: تاکنون یک فوتی دراین حادثه داشتیم. برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم‌های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

مهدی ولی‌پور رئیس سازمان هلال احمر نیز گفت: ۴ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند و عملیات تخلیه و ایمن‌سازی محل آغاز شد.

تیم های آنست(سگ‌های زنده یاب) سریع استان نیز به محل اعزام شدند.

ولی‌پور افزود: یک بالگرد، ۷ خودروی ست نجات، تیم‌های واکنش سریع و ۵ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده‌یاب برای امدادرسانی اعزام شدند.

همچنین برای این حادثه بالگرد و تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر نیز به محل اعزام شدند.

در جدیدترین خبر، ۲ فوتی و بیش از ۱۶ نفر از زیر آوار خارج شدند. ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

برنا خبر داد، علیرضا زاکانی شهردار تهران در صفحه توییتر خود نوشت: تیم زبده و حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است.

ایسنا گزارش داد، محمد مخبر، در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه دستورات لازم را صادر کرد.

مخبر ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و ابراز همدردی با مصدومان، خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا