کد خبر: 13020024914
جهان

جو بایدن خطاب به رئیس موساد: راه درازی پیش از بازگشت به برجام در انتظار آمریکاست

جو بایدن خطاب به کوهن که در واشنگتن به سر می‌برد اعلام کرده است که، پیش از بازگشت به برجام راه درازی در انتظار آمریکا قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسیوس، یک مسئول صهیونیستی که در جریان جزئیات سفر و برنامه‌های یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی موساد در آمریکاست مدعی شده است که، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به رئیس موساد اطلاع داده است که واشنگتن پیش از بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، راه درازی را در پیش دارد.

از سوی دیگر نیز مدیر موساد مدعی شده است که، بازگشت واشنگتن بدون توافق اول به توافق هسته‌ای اشتباه خواهد بود.

یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی موساد از بایدن درخواست کرده است تا به توافق هسته‌ای با ایران بازنگردد.

وی در این راستا افزود: اسرائیل معتقد است که بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفته است آن هم بدون تغییر یک اشتباه محسوب می‌شود.

گفته می‌شود، جلسه کوهن با بایدن رئیس جمهور آمریکا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و ویلیام برنز رییس سازمان سیا در حدود یک ساعت طول کشیده است.

روز گذشته شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که، یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) طی دیداری با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که در کاخ سفید برگزار شده است، درباره موضوعات مرتبط با ایران و آنچه دو طرف تهدید می‌نامند و همچنین دیگر مسائل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

براساس اخبار منتشر شده، پیش از این دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی تماسی با کوهن مواردی را درباره موضوع ایران به وی گوشزد کرده است تا این نکات را به بایدن انتقال دهد.

وبگاه آمریکایی آکسیوس اعلام کرده بود که، کاخ سفید هنوز حاضر نیست به سوالات درباره دیدار بایدن و کوهن پاسخی دهد.

با برگزاری نشست‌های مختلف در وین در راستای احیای برجام و بازگشت آمریکا به این توافق و رفع کامل تحریم‌های ایران اسرائیل نهایت همت خود را به کار گرفته تا در این امر خلل ایجاد کند و از طروق مختلف سدی مقابل رفع تحریم‌های ایران شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا