کد خبر: 2907994992
جهانروزنامهسیاستشخصیت ها

حاتمی: ایران آماده امضای توافقنامه نظامی‌ و امنیتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس است

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران در گفت‌وگو با الجزیره قطر، با بیان اینکه “تفاهم‌هایی با روسیه و چین پس از پایان ممنوعیت تسلیحاتی صورت گرفته است”، تاکید کرد که ایران آماده امضای توافقنامه‌های نظامی‌ و امنیتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

سرتیپ امیر حاتمی ‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که پایان ممنوعیت تسلیحاتی ایران فرصتی برای خرید نیازهای تسلیحاتی و فروش آن به دیگر کشورها است.

وی که با شبکه خبری الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ما با روسیه و چین برای مرحله پس از لغو تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، به تفاهم‌هایی رسیده‎ایم.

حاتمی ‌افزود: ما به توافقات مهمی‌با روسیه در رابطه با گسترش و توسعه سیستم‌های نیروی هوایی ایران دست یافته‌ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در این گفت وگو در خصوص مسائل منطقه نیز تاکید کرد: جمهوری اسلامی‌ایران بر عدم آغاز رقابت‌های تسلیحاتی که منطقه را به بشکه باروت تبدیل می‌کند، تاکید دارد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با شبکه الجزیره به تحولات قره باغ اشاره کرد و گفت که ایران هشدارهای رسمی‌و روشنی به جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان درباره امنیت مناطق مرزی داده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ضمن رد اتهامات مربوط به استفاده روسیه از مرزهای ایران برای انتقال سلاح به ارمنستان گفت: ما برای انتقال سلاح‌های روسیه به ارمنستان، هرگز مرزها و اراضی خود را در اختیار روسیه قرار نداده‌ایم و این اتهامی‌است که علیه ایران وارد شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا