کد خبر: 11020024554
روزنامهعصر انقراض (طنز)مدیریت و اقتصاد محلی

حدس بزن کدوم خبر واقعیه؟ (طنز)

راضیه حسینی

سلام به همراهان همیشگی. با قسمتی دیگر از برنامه «حدس بزن کدم خبر واقعیه» در خدمت شما دوستان هستیم. بدون معطلی می‌رویم سراغ خبرها.

خبر اول:

«تلگرام و توییتر رفع فیلتر شد.» مسئولان تصمیم گرفتند برای همیشه دست‌شان را از روی دکمه فیلترینگ بردارند. البته این کار مشکلاتی هم داشت، زیرا دست یکی از مسئولان توی دکمه گیر کرده بود و به علت ماندگاری زیاد از جا درنمی‌آمد. ولی بالاخره با کمک همکاران و دوستان موفق شدند دکمه و دست مسئول مورد نظر را با هم یک‌جا در بیاورند. البته دکمه هنوز به دست آقای رئیس چسبیده  ولی خوشبختانه دیگر کارایی خاصی ندارد و فقط جنبه یادگاری دارد. مسئولان بعد از این کار اعلام کردند «فیلترینگ برای همیشه تمام شد و دیگر نیازی به هیچ سایت فیلتر شکنی ندارید. بروید حالش را ببرید.»

خبر دوم:

«نه‌تنها فیلتر تلگرام و توییتر برداشته شد، بلکه سرعت اینترنت هم ده برابر شد.»

مسئولان اعلام کردند برای جبران خسارت کاربرانی که سر فیلترینگ پیر شدند و با مشکلات زیادی دست به گریبان بودند مثل، پیدا کردن فیلترشکن مناسب، وارد شدن با سرعت لاک‌پشت به توئیتر و تلگرام، بازنشدن اینستاگرام با فیلترشکن. قطع کردن مجدد فیلترشکن برای رفتن به اینستاگرام و از همه مهم‌تر تحمل شعور پایین واتس‌آپ و آروز به دل ماندن حذف یک پیام بدون اطلاع کل گروه، پس از رفع فیلتر پیام‌رسان‌ها، سرعت اینترنت را ده برابر می‌کنند تا عمر برباد رفته کاربران اندکی جبران شود.

خبر سوم:

وزیر ارتباطات ‎در اعتراض به مکانیسم جلسات آنلاین کارگروه فیلترینگ، گفت درخواست فیلتر سایت پیوندها را داده است. چهار دستگاه رای مثبت به فیلتر دادند، یک دستگاه در توضیحات نوشت «این سایت قبلا فیلتر شده»

احتمالاً از نظر آنها شکل سایت پیوندها ممکن است فکر آدم را به جاهای خطرناکی ببرد. اصلاً خودش باعث انحراف فکری می‌شود و یادآور هزارجور سایت فیلتر واجب. اگر خود این سایت هم فیلتر شود دیگر خطری حتی به صورت ذهنی هم جوانان ما را تهدید نمی‌کند و همگی با خیال راحت از اینترنت و دهکده جهانی باز و آزاد استفاده می‌کنیم.

خب دوستان حدس زدید که کدام خبر واقعی بوده و کدام ساخته ذهن مریض و خیال‌باف نویسنده؟

بله همان‌طور که احتمالاً خودتان هم حدس زدید خبر اول، صد درصد غیرواقعی بود. به قول معروف «خواب دیدی خیر باشه» دکمه و دست‌های روی آن همگی سرجای خودشان هستند.

خبر دوم: این دیگر خیلی تابلو یود که سرکاری است و کلاً بیشتر از تخیل، به توهم می‌خورد.

و اما خبر سوم: بله، این خبر کاملاً واقعی است و صحت دارد. دوستان مسئول به فیلتر سایت پیوندها رأی مثبت دادند. فقط ما متوجه نشدیم فاز مسئولی که فرمود قبلاً فیلتر شده چه بود؟ چی قبلاً فیلتر شده بزرگوار؟ اصلاً چطوری قبلاً فیلترش کرده بودید؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا