کد خبر: 110602137039
روزنامهصنعت و معدنعصر انقراض (طنز)فناوری اطلاعات و ارتباطات

دنا پنجاه پلاس با الهام از تسلا

معاون علمی رئیس جمهور: «تسلا را آورده‌ایم باز کردیم؛ الهام می گیریم، کپی نمی‌کنیم.»

راضیه حسینی

دهقانی فیروزآبادی، در پاسخ به این‌که آیا باز کردن ماشین‌های تسلا غیر قانونی نیست گفت: «در دنیا هست، اما ما به عنوان محقق این کار را کرده‌ایم. ماشین را خریده‌‌ایم دوست داشتیم بازش کنیم.»

مشکل خارجی‌ها این است که به عنوان محقق نمی‌روند تسلا را باز کنند. آنها معمولاً به عنوان یک فضول بی‌کار، دست به چنین عملی می‌زنند، که مسلماً کار ناشایستی است و به همین خاطر غیر قانونی است.

البته اصلاً لزومی ندارد که تسلا بابت باز کردن خودرویش نگران باشد، مسئولان محقق ما، قول داده‌اند فقط الهام بگیرند و کپی نکنند. اصلاً محقق که کپی نمی‌کند و مثل خارجی‌ها فضول بی‌کار نیست.

 مسئولان ما پس از ورود از موتور و خروج از اگزوز خودرو، در جمعی که کاملاً سکوت را رعایت کرده‌اند تا الهامات، دچار نقص نشود، با چشمانی بسته اعلام می‌کنند: «اومد… الهام اومد.»

 تقریباً چند ماه بعد این الهام تحت عنوانی تازه از خط تولید ایران خودرو یا سایپا خارج می‌شود.

خانم‌ها آقایان، این شما و این دنا پنجاه پلاس فوق توربوی فیس لیفت. خودرویی کاملاً بومی و داخلی که با الهام از تسلا ساخته شده است. در مراسم رونمایی از این خودروی جذاب، یک مسئول پشت میکروفون قرار می‌گیرد و می‌گوید: «با تلاش  شبانه‌روزی محققان ما در شرکت‌های  خودروسازی داخلی، توانستیم به تولید خودرویی برسیم که در رقابت با تسلا، گوی سبقت را ربوده و بسیار پیشرفته‌تر از این خودروست. ما به بازار خارجی چشم دوخته‌ایم و با ورود این خودرو سقوط ارزش سهام تسلا دور از ذهن نیست.»

دنا پنجاه پلاس، که تقریباً شبیه به تسلای از مسابقات کشتی کج برگشته است، بعد از شنیدن این خبر سپر انداخته و به بیابان می‌گریزد. البته در راه گریختن دو سه بار جوش آورده و واشر سر سیلندر می‌سوزاند، ولی با این حال به راه خود ادامه می‌دهد.

شرکت تسلا پس از شنیدن این خبر به صورت رایگان کل محصولات خود را در قالب پکیجی با نام «الهام خود را دنبال کن» به مسئولان ایرانی هدیه می‌دهد و رضایت‌نامه‌ای را ضمیمه‌ی آن می‌کند با این مضمون «مسئولان ایرانی عزیز، هر چقدر دل‌تان می‌خواهد خودروهای ما را اوراق کنید. ما به الهامات شما احترام می‌گذاریم.»

مسئولان پس از پروژه‌ی موفقیت آمیز خودرو به دنبال باز کردن یک بوئینگ و الهام گرفتن از آن می‌روند. به زودی نتیجه‌ی الهامات‌شان به سمع و نظر جهانیان خواهد رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا