کد خبر: 100802142073
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیسلامت و رفاه

حضور کامان در نمایشگاه بین‌المللی صنایع آرایشی و بهداشتی «اینترچارم» مسکو

نمایشگاه آرایشی بهداشتی اینترچارم یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های این صنعت در شهر مسکو روسیه است. تاریخ برگزاری این نمایشگاه از ۳ تا ۶ آبان ماه بوده و حدود ۶۰۰ کمپانی روسی، ۴۵۰ کمپانی چینی و برخی از تولیدکنندگان ایرانی مانند شرکت آرایشی و بهداشتی «کامان» در آن حضور داشتند.

نمایشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مسکو Intercharm یکی از بزرگترین رویدادها در صنعت آرایشی، بهداشتی است. در این نمایشگاه، کمپانی‌های تولیدکننده، تامین‌کننده، توزیع‌کننده، سالن‌های زیبایی، کلینیک و فعالان مستقل این حوزه حضور دارند. درواقع باید گفت که نمایشگاه Intercharm یک جایگاه ویژه میان فعالان این صنعت دارد و تمامی کمپانی‌های حوزه  FMCG برای حضور در آن و نمایش محصولات، خدمات و تکنولوژی‌های خود تلاش می‌کنند. شرکت ایرانی تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی کامان برای دومین سال پیاپی توانست در این نمایشگاه حضور پیدا کند.

حضور برندهای ایرانی در نمایشگاه آرایشی و بهداشتی اینترچارم

در چند سال اخیر، برندهای ایرانی زیادی با بالا بردن تکنولوژی‌های تولیدی، استفاده از دانش متخصصان و بهبود کیفیت تولیدات، جایگاه خود را در بازار صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر کشورها پیدا کردند. شرکت «کامان» نیز یکی از این برندها است که توانسته در بازار جهانی با دیگر برندهای خارجی رقابت کند.

طبق آمار منتشر شده توسط هلدینگ سیلانه سبز، یکی از مهم‌ترین خریداران خارجی این شرکت، کشور روسیه است. باتوجه به حضور پررنگ محصولات این شرکت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و داروخانه‌های روسیه، حضور شرکت کامان در این نمایشگاه برای دومین سال بسیار اتفاق خوبی است.

دیدار سفیر ایران با تولیدکنندگان ایرانی در مسکو

با حضور شرکت‌های ایرانی حوزه آرایشی و بهداشتی در نمایشگاه اینترچارم، «کاظم جلالی» سفیر ایران به همراه سرکنسول کشورمان در کازان با تولیدکنندگان این صنعت در شهر مسکو روسیه دیدار کرد. این دیدار و نشست مشترک در سفارت ایران برگزار شد. سفیر ایران از تولیدکنندگان ایرانی خواست تا با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش موانع بر سر راه آن‌ها، تجارت میان دو کشور ایران و روسیه را توسعه دهند. او روابط اقتصادی میان ایران و روسیه را در بهترین شرایط چند دهه اخیر اعلام کرد.

در این نشست، مدیران ۱۶ شرکت تولیدی در حوزه آرایشی و بهداشتی با سفیر ایران گفتگو کردند. مازن حریری نیز به عنوان مدیرعامل هلدینگ سیلانه سبز در این نشست درباره حضور پررنگ محصولات کامان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه به عنوان تنها برند ایرانی در این حوزه صحبت کرد.

برندهای ایرانی در رقابت با محصولات اروپایی و آسیایی

گزارش‌های اخیر هلدینگ سیلانه سبز نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین اتفاقات یکسال اخیر رقابت محصولات آرایشی و بهداشتی کامان با دیگر برندهای مطرح اروپایی و آسیایی در بازار روسیه است. طی آمارهای اعلام شده، این برند ایرانی توانسته توجه‌ مصرف‌کنندگان روسی را به خود جلب کند. استقبال مصرف‌کنندگان خارجی کمک کرده تا محصولات کامان با صادرات گسترده به کشورهای همسایه اعم از روسیه، ترکیه، عراق، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان، کویت، بحرین، امارات متحده عربی و… بتواند ارزآوری خوبی را به کشور داشته باشد.

طبق آمارهای منتشر شده توسط هلدینگ سیلانه سبز، این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۱۲۰ قلم کالا، با حجم بیش از ۴۲۰ تن به ۱۴ کشور صادر کرده است. طبق همین گزارش پرطرفدارترین محصولات صادراتی این شرکت شامل دئودورانت، دستمال مرطوب، شامپو، خمیردندان و ژل ریش می‌شود.

سخن پایانی

حضور برندهای ایرانی در نمایشگاه اینترچارم مسکو کمک می‌کند تا محصولات ایرانی در مقام مقایسه با دیگر برندهای مطرح دنیا قرار گیرند. همچنین فرصتی است تا شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی کالاهای خود را به بازار جهانی معرفی کنند. این نمایشگاه فرصت‌های صادراتی خوبی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند و می‌توانند موقعیت‌های جدیدی برای محصولات خود در بازار جهانی شناسایی کرده و شرایط حضور در آن را تجربه و ارزیابی کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا