کد خبر: 110403164667
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

حضور ۱۴۸ شرکت داخلی و خارجی در نهمین نمایشگاه پایوکس

نشست خبری نهمین نمایشگاه بین المللی لوله و اتصالات، شیرآلات بهداشتی، تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر با حضور میرزایی دبیر انجمن صنفی شیرآلات بهداشتی، مسعود معظمی مدیر برگزاری نمایشگاه پایوکس و با حضور جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه و اصحاب رسانه دیروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش عصر اقتصاد، معظمی در این نشست بیان کرد: این رویداد درفضایی بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع و در سالن های ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹، ۲۷ و فضای باز برگزار خواهد شد.

برگزارکننده نمایشگاه Pivex در خصوص جزئیات این نمایشگاه و تعداد شرکت های حاضر در این نمایشگاه عنوان کرد: حدود ۱۵۰ شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که از جمله شرکت‌های بزرگ می‌توان به پلیمر گلپایگان، شیرآلات تخصصی KWC، شیرآلات راسان، گروه صنعتی سنی پلاستیک و شیرآلات قهرمان اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار ۳ نمایشگاه تخصصی لوله اتصالات و شیرآلات بهداشتی، تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر را با یکدیگر ادغام کرده ایم، گفت: شرکت ها و نمایندگانی از کشورهای چین، ترکیه، اسپانیا، هلند، فنلاند و…. در این رویداد حضور خواهند داشت.

معظمی در خصوص گروه‌های کالایی شرکت‌کننده در جمع خبرنگاران گفت: گروه انواع شیرآلات بهداشتی و لوله اعم از انواع مغزی، تبدیل و زانویی، شرکت های تولید کننده گروه ماشین آلات در این صنعت، گروه های فناوری شامل گروه صنعت آشپزخانه نظیر یراق آلات، هود و هواکش، تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات حوزه حمام و صنایع وابسته و تجهیزات نظیر پارتیشن، دوش و دستشویی و گروه سونا و استخر شامل تجهیزات استخر و استخر های پیش ساخته و … در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معظمی در ادامه با بیان اینکه در این نمایشگاه میزبان سه صنعت هستیم، خاطرنشان کرد: صنعت لوله و اتصالات، شیرآلات بهداشتی و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا، استخر و جکوزی ۳ صنعت هدف این نمایشگاه را تشکیل می دهند. با توجه به افزایش سهم تولید این سه صنعت، تصمیم گرفتیم این سه گروه کالایی را از کل صنعت ساختمان استخراج کرده و با توجه به گستردگی فعالیت آنها و میزان تقاضای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان در حوزه بین‌المللی، بخش صادرات در این سه گروه را افزایش دهیم؛ به همین دلیل میزان تولید نیز افزایش پیدا کرده است.

وی در رابطه با عوامل تأثیرگذار بر برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به ظرفیت موجود در بخش تولید، به این نتیجه رسیدیم که باید یک نمایشگاه تخصصی داشته باشیم تا بتوانیم کالاها، محصولات و خدمات خلاقانه و نوآورانه خود را بهتر معرفی کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم و به صورت تخصصی میزبان مشتریان و مخاطبان که عمدتاً فعالان صنعت ساختمان، گروه‌های انبوه‌سازی و شرکت‌های پیمانکاری هستند، باشیم.

این برگزار کننده نمایشگاهی گفت: از آنجایی که بخش عمده‌ای از این میزبانی به گروه لوله و اتصالات و شیرآلات بهداشتی تعلق دارد، این گروه با معضلاتی در بخش تامین مواد اولیه در صنایع بالادستی مانند فرآورده‌های پتروشیمی یا صنایع فولادی و آلومینیوم از طریق بورس و فرابورس مواجه هستند که باید رفع شود. نکته دوم، بحث راهکارهایی برای تبادل مالی در حوزه صادرات است؛ یعنی وقتی عرضه رخ می‌دهد، در بخش بین‌الملل بحث تبادل مالی و موضوع ارز برای فعالان چالش برانگیز است.

همچنین در این نشست ناصر میرزایی دبیر انجمن صنفی شیرآلات بهداشتی تعداد شرکت های خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه را ۱۰ شرکت خارجی عنوان کرد.

میرزایی خاطرشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در حوزه‌های بازاریابی، توسعه بازار و صادرات کالاهای تخصصی، همچنین برگزاری ۲ همایش تخصصی در صنعت لوله و اتصالات و صنعت شیرآلات در این دوره از نمایشگاه پیش بینی شده است.

وی، تعداد اعضای تولید کنندگان عضو انجمن را ۶۱ عضو برشمرد و گفت: بیش از ۳۰ شرکت بزرگ دیگر نیز در کشور فعالند که هنوز به عضویت انجمن در نیامده‌اند.

این مقام صنفی از رعایت استاندارد اجباری در محصولات تولیدی شرکت عضو انجمن خبر داد و اظهار داشت: این مهم به ویژه در زمینه بکارگیری سرب رعایت می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها نسبت به حذف این ماده از تولیدات خود همگام با اتحادیه اروپا اقدام کرده‌اند.

میرزایی، در عین حال به کارگیری سرب در محصولات و تولیدات شرکت‌های زیرپله‌ای را محتمل دانست و از مردم خواست تا نسبت به خریداری محصولات با دارا بودن نشان استاندارد اقدام کنند.

وی اظهار داشت: ۲۰ هزار نفر به طور مستقیم و افزون بر ۱۰۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم در این صنعت اشتغال به کار دارند.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله، اتصالات، شیرآلات بهداشتی، تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا، استخر، صنایع و خدمات وابسته (PIVEX) ۱۸ تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا