کد خبر: 20120073940
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

حمایت جهاد دانشگاهی اردبیل از کسب‌وکارهای نوین

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اعلام کرد که جهاد دانشگاهی اردبیل با راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی از کسب‌وکارهای نوین حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، مهران اوچی اردبیلی پنجشنبه در مراسم رونمایی از اپلیکیشن ترابال، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی کسب‌وکارهای جوانان را فرصت خوبی برای تبیین و تجاری‌سازی ایده‌های جوانان دانست و گفت: جهاد دانشگاهی در ادامه رسالت خود برای ایجاد بستر لازم برای کمک به شکوفایی ایده‌ها و کمک به کارآفرینی، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اقدام به ایجاد این مرکز کرده است.

او افزود: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی(منش) در راستای کمک به توسعه کسب‌وکارهای دانش‌محور، شناسایی، نیازسنجی، آسیب‌شناسی، جذب، حمایت و راه‌اندازی ایده‌های کارآفرین با قابلیت تجاری‌سازی، اشتغال‌زایی و شتاب‌دهی به فعالیت‌های کسب‌وکارهای جوانان استان در ۳ فاز ترویج، نوآوری و شتاب‌دهی فعالیت دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه این مرکز از ایده‌های خلاقانه در حوزه گیاهان دارویی و گردشگری حمایت می‌کند، افزود: با توجه به نقش و اهمیت جوانان در ورود به عرصه‌های خلاقیت و کارآفرینی در کشور، آموزش مهارت‌های خلاقیت و نوآوری به قشر جوان، فارغ‌التحصیل و جویای کار می‌تواند، زمینه مساعدی برای اشتغال‌زایی و رونق استان فراهم کند.

همکاری معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با سازمان اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی اردبیل

 معاون امور فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: مرکز شتاب‌دهی و نوآوری بر اساس تفاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده و در اردبیل با برنامه‌ریزی مناسب جهاد دانشگاهی پیش می‌رود.

وحید فروهر با بیان اینکه مرکز نوآوری و شتاب‌دهی بستر مناسبی برای فعالیت جوانان خلاق و فناور فراهم کرده است، افزود: بیکاری جوانان و معضلات حاصل از آن یکی از دغدغه‌های مسئولان است و به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان تلاش دارد با همکاری نهادها به برگزاری رویدادهای کارآفرینی و کارگاه‌های آموزشی اقدام کند.

او ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان سعی دارد ضمن تداوم فعالیت مراکز مرکز نوآوری و شتاب‌دهی به توسعه فعالیت‌های آن اقدام کند.

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از اهتمام مرکز نوآوری و شتاب‌دهی استان برای فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت جوانان گفت: این مرکز بهترین مکان برای تبادل نظر جوانان و کمک به یکدیگر با ارائه راهکارهای مناسب است.

صمد نوتاش به آمادگی هیات فوتبال استان برای هرگونه همکاری با مرکز منش اشاره کرد و گفت: آماده همکاری برای معرفی و کمک به تکمیل اپلیکیشن ترابال و جذب حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان برای توسعه آن هستیم.

در این مراسم با رونمایی از اپلیکیشن ترابال از سازندگان و دست اندرکاران این پلتفرم با اهدای جوایزی قدردانی شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا