کد خبر: 05020023627
روزنامهعصر انقراض (طنز)

خداقوت سانسورچی (طنز)

راضیه حسینی

در شبکه ایران کالا، دست‌های یکی از مهمان‌های برنامه به شکل عجیبی سانسور شد.

روز به روز کار سانسورچی‌های بیچاره سخت‌تر و طاقت‌فرساتر می‌شود. خیلی بیراه نیست اگر بگوییم شغل سانسورچی در صدا و سیما بعد از کار معدن یکی از سخت‌ترین مشاغل در دنیا که نه، ولی در ایران حتماً هست.

برای اینکه کمی از بار این سختی و ناراحتی کم کنیم چند پیشنهاد برای این بزرگواران داریم:

می‌توانید از آن گل‌هایی که جلوی آلات موسیقی می‌گذارید به اندازه مهمان‌های خانم برنامه سفارش بدهید و یک نفر به نام «گل گردان» استخدام کنید؛ مهمان خانم، هر طرفی رفت، گل‌گردان هم با او حرکت کند. این‌طوری بانوی گرامی دعوت‌شده کلاً می‌رود پشت گل‌های زیبا و همه خطرات از بین می‌رود.

راه دیگر این است که به گریمورها دستور بدهید تمام دست‌های بانوان را قبل از ورود به صحنه به شکل دست‌های خرخرخان در فیلم «دزد عروسک‌ها» در بیاورند و یک سبیل گنده هم برای‌شان بگذارند. اصلاً چه کاری است. یک‌هو کل چهره را شبیه خرخرخان کنند. این‌طوری خیال سانسورچی‌های عزیز راحت می‌شود که مگس‌های داخل استودیو هم به مهمان‌های خانم نگاه که نمی‌کنند هیچ، سریع محل را ترک می‌کنند و متواری می‌شوند.

راه دیگر کلاً حذف سیماست. مگر قدیم مردم چه کار می‌کردند؟ یک رادیوی کوچک گوشه اتاق می‌گذاشتند و از شنیدن صدای آن کیف می‌کردند. پیشنهاد می‌دهیم برای اینکه پول اضافی خرج گل و گل گردان نکنید، کلاً سیمای خانم‌ها را حذف کنید. با تمام مهمان‌های برنامه به صورت صوتی تماس برقرار شود و شما با خیال راحت پای‌تان را رو پای‌تان بگذارید و چای بنوشید. مملکت در امن و امان است و هیچ اتفاق نگران‌کننده‌ای قرار نیست، بیفتد.

البته ممکن است خدای نکرده صدای یک مهمان خانم خطرآفرین باشد. پیشنهاد می‌کنیم از مهمان‌های برنامه‌ها بخواهید به صورت مکتوب تمام  صحبت‌های‌شان را بنویسند و مجری هم اگر سؤالی داشت پیامکی از آن‌ها بپرسد، البته بدون هیچ ایموجی‌ و استیکری. در نهایت یک ایموجی درخت کاج یا گل آفتابگردان کافی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا