کد خبر: 14040035938
صنعت و معدن

خراسان رضوی مقصد بیست و دومین سفر استانی وزیر صمت:سه طرح با ۲۴۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۴۰ نفر اشتغال زایی مورد بهره برداری قرار گرفت

خراسان رضوی مقصد بیست و دومین سفر اسانی وزیر صمت بود تا طی این سفر دو روزه سه طرح با ۲۸۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۴۰ نفر اشتغال زایی به بهره برداری برسید.وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بهره برداری، کلنگ زنی و بازدید از چندین واحد صنعتی و معدنی و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران و معدن کاران شهرستانهای نیشابور، بردسکن، تربت حیدریه، کاشمر و سبزوار به استان خراسان رضوی سفر کرد.

علیرضا رزم حسینی، در نخستین برنامه سفر با حضور در شهرک صنعتی خیام نیشابور، شرکت الکترو فرامهر این شهرک را مورد بهره برداری قرار داد. این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۴۱ هزار دستگاه ماشین لباسشویی اتومات با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال، امکان اشتغال ۵۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده

وزیر صمت در ادامه برنامه های فشرده نخستین روز سفر، در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح چینی بهداشتی سرام آرای فجر زرین تربت حیدریه حضور یافت. فاز اول این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۶۶٠٠ تن چینی بهداشتی، با سرمایه گذاری ٧٠٠ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال زایی ١۵٠ نفر به صورت مستقیم تا سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در ادامه برنامه های بیست و دومین سفر استانی وزیر صمت، واحد به فام سرام تربت حیدریه مورد بهره برداری قرار گرفت. این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ٨٩٠٠ تن کاشی پخت سوم، با سرمایه گذاری ۵٩٠ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال زایی ٧۵ نفر را به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

علیرضا رزم حسینی در ادامه واحد نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران تربت حیدریه را مورد بازدید قرار داد و در گفتگو با مدیران و کارکنان آن از نزدیک با ظرفیت ها و مشکلات این مجموعه آشنا شد. این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و با اشتغال‌زایی مستقیم سالیانه برای ۱۰۰ نفر از افراد جویای کار در تربت حیدریه راه اندازی شده است.

وزیر صمت در سفر به شهرستان کاشمر، مجموعه کارخانجات نوشیدنی بیسمارک این شهرستان را مورد بهره برداری قرار داد. این مجموعه تولیدی با ظرفیت تولید سالانه پنجاه هزار تن انواع آبمیوه و نوشیدنی، با سرمایه گذاری ١٨٠٠ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال زایی ١٢٠ نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

همچنین رزم حسینی در سفر به شهرستان سبزوار از کارخانه پارس هستی آسیا واقع در شهرک صنعتی شماره یک سبزوار بازدید به عمل آورد. این واحد تولیدی نیز با ظرفیت تولید سالانه ١۴٠ هزار تن آهک میکرونیزه، هیدراته و پودر کربنات کلسیم، با سرمایه گذاری ۵۵٠٠ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال زایی ١٨٠ نفر را به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

معادن خراسان همپای صنایع باید فعال شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح  مجموعه کارخانجات نوشیدنی بیسمارک کاشمر

 با ادای احترام به ساحت شهدای نظام و انقلاب اسلامی بویژه شهدای شهرستان کاشمر، گفت: از حضور و همراهی عموم مردم، فعالان اقتصادی و مسئولان شهرستان به جهت ایجاد وفاق و همدلی در مسیر توسعه شهرستان قدردانی می کنم.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه معدن رشد ١٣/٣ درصدی و در حوزه صنعت رشد ٧/١ درصدی به دست آمد که دستاورد ارزشمندی برای صنعتگران و معدن کاران کشور است.

وزیر صمت با اشاره به سهم هفتاد و پنج درصدی صنعت و پتروشیمی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور افزود: بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر در بخش صنعت و قریب ٢۵٠ هزار نفر در بخش معدن به صورت مستقیم شاغل می باشند.

رزم حسینی با اشاره به فعالیت بیش از ۶ هزار معدن فعال در کشور و اجرای طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال، خاطر نشان کرد: ظرفیت های بسیار گسترده استان خراسان رضوی و شهرستان کاشمر می بایست هر چه سریعتر در مسیر توسعه معادن و صنایع معدنی این استان به کار گرفته شده و با سرمایه گذاری های متعدد، زمینه رشد همه جانبه را فراهم نماید.

وی با ابراز امیدواری از پیشرفت حوزه معدنی استان همپای حوزه صنعتی آن در آینده نزدیک، تصریح کرد: یا وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) و پتانسیل های متعدد در حوزه های مختلف باید روز به روز شاهد پیشرفت و اشتغال زایی جوانان و توسعه مناطق مختلف خراسان رضوی باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا