کد خبر: 2807994859
انرژیروزنامه

خرید۲۲۷ مگاوات گواهی ظرفیت برق

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی یادآور شد که تاکنون ظرفیت مورد اطمینان در نیروگاه‌های ماهشهر(خوزستان)، جهرم ( فارس) و شیروان ( خراسان رضوی) در بورس انرژی پذیرش شده و اکنون ۲۲۷ مگاوات از آن توسط متقاضیان خریداری شده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا عظیمی‌افزود: پیرو ابلاغیه معاون برق و انرژی وزارت نیرو و تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشترکان مشمول بر اساس “دستورالعمل اجرایی نحوه انجام تعهد مشترکان جهت ارایه اوراق گواهی ظرفیت”، امکان ارائه مرحله‌ای اوراق گواهی ظرفیت توسط مشترکان به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع فراهم شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس مشترکانی که در مردادماه امسال با مراجعه به شرکت‌های برق منطقه‌ای یا توزیع مربوط، نسبت به عقد تفاهم‌نامه در خصوص ارائه مرحله‌ای اوراق اقدام کرده‌اند، می‌بایست اوراق مورد نیاز خود را حداکثر تا پایان امسال خریداری و ارائه کنند و مشترکانی که در شهریورماه اقدام کرده اند، باید تا پایان آذرماه امسال اوراق گواهی ظرفیت متناسب با میزان قدرت قراردادی خود را به مالک شبکه مربوطه تحویل دهند.

مطالب پیشنهادی

عظیمی‌افزود: مشترکان مشمول در مهلت تعیین شده  در دستورالعمل، چنانچه نسبت به خرید و ارایه اوراق گواهی ظرفیت متناسب با قدرت قراردادی خود اقدام نکنند، مشمول مقررات تجاوز از قدرت قراردادی بوده و تعرفه برق مصرفی آنان متناسب با تعهدات گواهی ظرفیت انجام نشده و با نرخ بالاتری محاسبه و از آنان اخذ خواهد شد.

وی گفت: همچنین مالک شبکه مکلف شده که قرارداد انشعاب آنان را فسخ و ارایه‌دهندگان گواهی ظرفیت که متقاضی جدید انشعاب باشند، جایگزین آنان خواهند شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا