کد خبر: 11100063244
جهاندولتسیاست

خطیب‌زاده: هیچ قطعنامه‌ای ایران را از تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط منع نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به فضاسازی‌های مقامات غربی درباره پرتاب ماهواره‌بر ایرانی سیمرغ تأکید کرد به‌ خلاف اظهارات طرف‌های غربی هیچ قطعنامه‌ای ایران را از برنامه ‌تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط از جمله در حوزه ماهواره‌برها منع نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به فضاسازی‌های اخیر برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در خصوص پرتاب آزمایشی ماهواره‌بر سیمرغ تأکید کرد پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا ـ فضا، حق مسلم ملت ایران است و این‌گونه اظهارات مداخله‌جویانه در عزم ملت ایران برای پیشرفت در این حوزه، خللی ایجاد نخواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده افزود: هیچ قطعنامه‌ای جمهوری اسلامی ایران را از برنامه ‌تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط از جمله در حوزه ماهواره‌برها منع نمی‌کند، لذا استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ مغالطه‌ای بی‌مورد و از اساس خلاف واقع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: همان‌گونه که پیشتر تصریح شده است جمهوری اسلامی ایران طبق موازین بین‌المللی حق استفاده از فناوری‌های صلح‌آمیز در مسیر توسعه علمی ـ تحقیقاتی خود را دارد و در این مسیر منتظر نظر برخی کشورهایی که در صدد تحمیل رأی خود هستند نخواهد بود.

خطیب‌زاده در پایان اظهار داشت: دولت و ملت ایران قدردان نوآوری‌های علمی و فن‌آوریهای صلح‌آمیز بومی فرزندان دانشمند و نخبه خود در عرصه هوا ـ فضا که در دوران تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه حاصل شده است هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا