کد خبر: 15090059584
روزنامهعصر انقراض (طنز)

«خوشحال و شاد و خندانیم قدر دولت رو می‌دونیم» (طنز)

راضیه حسینی

دیشب آقای رئیس‌جمهوری در گفتگویی تلویزیونی درباره عملکرد دولت و اتفاق‌های اخیر، که همگی مثبت بودند صحبت کرد. نکات و موضوع‌هایی که آقای رئیسی فرمودند آن‌قدر جذاب و شادی‌آور بود که دل‌مان نیامد به راحتی از کنارش بگذریم. آقای رئیس‌جمهوری خیلی فروتنانه و با شکست‌نفسی فقط به گفتن جملات کوتاهی از این‌همه موفقیت اکتفا کردند، و ما در جبران می‌خواهیم کمی بیشتر توضیح بدهیم:

آقای رئیسی: «تورم، کنترل شده و رو به کاهش است.»

در واقع ما مردم عادی وعوام، مو می‌بینیم و ایشان کراتینه شدن مو. نباید فکر کنیم حالا که قیمت‌ها آن‌قدر بالاست که جیب‌مان می‌گوید:«بابا لامصب لااقل یه اسانس پول بزن بهم. دیگه بوش یادم نمیاد.» پس تورم بالاست. توجه داشته باشید. تورم مفهوم خیلی پیچیده‌ای دارد و اصلاً در حد جیب و کیف ما خودش را کوچک نمی‌کند. این بزرگوار معمولاً در موضوع‌های خیلی کلان‌تر و خارج از فهم ما، پایین آمدن خودش را نشان می‌دهد.

شما مطمئن باشید الان هم خیلی پایین آمده، فقط ما به‌خاطر فهم کمی که در اقتصاد کلان و این‌حرف‌ها داریم، متوجه نمی‌شویم. اصلاً ما چی‌حالی‌مان می‌شود که این یکی را بفهمیم؟

رئیس‌جمهوری:«شخصاً با بعضی کشورها تماس گرفتم و سیل ورود واکسن به کشور آغاز شد.»

آقای روحانی، ببین کارهایت را. خب شما که درون‌گرا بودید و با تلفن زدن مشکل داشتید چرا زودتر نگفتید؟ یعنی فقط چندتا تماس تلفنی لازم بود تا سیل، راه بیفتد و شما به‌خاطر مشکل‌تان این کار را نکردید؟ اگر خودتان سخت‌تان بود می‌دادید به مسئول‌دفتری، معاونی، که چندتا تماس بگیرد و ما نجات پیدا کنیم.

اصلاً از شما انتظار نداشتیم که جان این‌همه آدم را فدای درون‌گرایی خودتان کنید. خدا را شکر که الان یک مسئول برون‌گرا داریم و می‌تواند با هرجا و هرکسی تماس بگیرد.

رئیس‌جمهوری:«ما دوکار را شروع کردیم از اول دولت. یکی خنثی‌سازی؛ یک قرارگاه هم راه‌اندازی کردیم که تحریم‌ها را خنثی کند»

خدا خیرتان بدهد آقای رئیسی. دولت قبل همه‌ش فکر می‌کرد تحریم‌ها با مذاکره، برجام و این چیزها رفع می‌شود. نگو باید یک قرارگاه خنثی‌سازی احداث می‌شد. اصلاً به این موضوع فکر هم نکرده بودند که تحریم باید خنثی شود، نه برداشته. در واقع تحریم خال گوشتی نیست که با یک عمل برداشته شود، بمب خوشه‌ای است و باید خنثی شود. یعنی اول خنثی می‌شود و بعد برداشته. الان هم در مذاکرات، قرار است تحریم خنثی‌شده، فقط برداشته شود.

همین را هم نمی‌دانستید دولت قبلی؟

آقای رئیسی: «هرچه کار دولت پیش می‌رود، هیچ بن‌بستی نداریم؛ انسداد هم احساس نمی‌کنیم؛ برای همه مشکلات کشور اه‌حل وجود دارد.»

اصلاً دولت جدید که آمد مانند روغن کرچک همه مسیرها را باز کرد. دولت قبل کارش فقط انسداد بود. یک کوچه نبود که دولت وارد شود و بن‌بست نباشد. بیچاره‌ها علاوه برناتوانایی حل مسأله،، اختلال مسیریابی هم داشتند. شما فکر کن یک فردی با این مشخصات را ببری داخل هزارتو و بگویی حالا بیا بیرون. محال است بتواند زیر سی، چهل سال خودش را نجات بدهد.

صحبت از موفقیت‌های دولت جدید بسیار است، و همه در این مقال اصلاً نگنجد. فعلاً تا این‌جای موفقیت‌ها را داشته باشید تا بعد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا