کد خبر: 08040189069
توسعه و اقتصاد ملیروزنامه

درخواست قالیباف از استیضاح‌کنندگان برای ارائه مهلت دو ماهه به دولت برای تفکیک وزارت صمت

رئیس مجلس از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت خواست که فرصت دو ماهه به دولت بدهند؛ در صحبت با رئیس‌جمهوری هم به این جمع‌بندی رسیدیم که این وزارتخانه نیازمند تفکیک است.

به گزارش ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز و در جلسه صحن علنی (۷ تیر) مجلس طی سخنانی درخصوص استیضاح وزیر صمت، گفت: تشخیص این بود که در خصوص این وزارتخانه به نقطه ای رسیده است که باید استیضاح انجام دهد و امروز هم که از لحاظ قانونی مهلت ۷ روزه به پایان رسیده و درخواست استیضاح امروز ۱۷ امضا دارد و ۱۷ نفر از عزیزان پای استیضاح هستند، با توجه به اینکه وقتی که تعداد استیضاح ها به ده نفر برسد استیضاح می‌تواند در صحن شود؛ اما چون قصد اصلاح امور است و با توجه به صحبتی که من در این روزها خدمت آقای رئیس جمهور داشتم و قبل از عید هم صحبت کردم و دولت هم این دغدغه را داشت، با آقای رئیس‌جمهور در آخرین صحبتی که با هم کردیم به این جمع‌بندی رسیدیم که این وزارتخانه نیازمند این است تفکیک شود.

او ادامه داد لازم می‌دانم که این را با صراحت عرض کنم که ما حتما وظیفه خود می‌دانیم که هر سه قوا در حوزه اداره کشور مجلس و دولت هم هماهنگی باشد هم هم افزا.

رئیس مجلس تاکید کرد: اگر مجلس به این نتیجه رسیده که وزیری را استیضاح کند که اکنون در خصوص یک وزیر مثل وزیر صمت نمایندگان به سوی اقدام به استیضاح آمده‌اند. یا برخی وزرای دیگر است که هنوز به کمیسیون‌ها ارسال نشده است هیچ نیتی در مجلس جز اصلاح امور و پیشرفت کار دولت نیست.

قالیباف خاطرنشان کرد: این به معنی دخالت در کار دولت نیست در حالی که مجلس یک وظیفه ذاتی دارد و وظایفی هم دولت دارد که هر کدام به جای خود باید مسئولیت پذیر باشند و مسئولیت‌ها لوث نشود.

او همچنین ابراز داشت: نکته دوم اینکه وزارت صمت جزو سنگین ترین مجموعه وزارتخانه‌های دولتی است، یک زمانی وزارت صنایع کوچک سابق، وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی جدا بودند امروز همه در یک وزارتخانه متمرکز شده‌اند و همه ما قبول داریم و من هم بارها به دولت محترم و رئیس جمهور محترم باور شخصی خودم را گفته‌ام که این وزارتخانه مشکلات ساختاری هم دارد و حتماً اشکالات مدیریتی هم دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا