کد خبر: 24110069359
جهانسیاست

در ادامه رایزنی‌ها؛ چین: مذاکرات وین در مرحله نهایی است

نماینده چین در مذاکرات وین می‌گوید همه طرفین درباره اینکه وارد مرحله نهایی گفت و گوها شده‌ایم، اتفاق نظر دارند.

به گزارش مهر به نقل از جروزالیم پست، «وانگ کان» نماینده چین در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید همه متفق القول هستند که به مرحله جمع بندی (نهایی) رسیده‌ایم به ویژه آنکه همکاران ایرانی ما هم بسته نهایی خود را پیشنهاد داده‌اند.

همچنین این مقام چینی ابراز امیدواری کرد که ایران رسماً بازخوردهای مکتوب خود را درباره بسته پیشنهادی که از سوی همه طرفین به بحث گذاشته می‌شود، ارائه کند.

ادامه مذاکرات وین از سه شنبه هفته گذشته از سر گرفته شد. کان پیشتر هم گفته بود که دیگر طرفین گفتگوها باید بیش از پیش به نظرات ایران درباره این بسته گوش کرده و به حقوق مشروع و مطالبات معقول این کشور بها دهند.

وی همچنین خواستار آن شده بود که همه طرفین قدر پیشرفت‌هایی را که به دشواری حاصل شده، بدانند و روی حل مسائل باقی مانده از جمله رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های اقتصادی تمرکز کنند تا به این ترتیب، به اجماع نظر بیشتری در راستای تسریع حصول توافق برسند.

چین از همان ابتدا هم به رغم فوریتی که برای پیشبرد مذاکرات وین احساس می‌شد، با تعیین ضرب‌الاجل های ساختگی مخالف بود و می‌گفت صرفاً صدور بیانیه کافی نیست و رفع تحریم‌های ضد ایرانی باید فرایندی محسوس باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا