کد خبر: 22120074297
روزنامهعصر انقراض (طنز)

در دنیای شما ساعت چند است؟ (طنز)

راضیه حسینی

ادعای وزیر ارتباطات: «سرعت و کیفیت اینترنت در دوره من صعودی شده.»

خوش به‌حال‌تان. در دوره ما که سرعت و کیفیت اینترنت خیلی نزولی شده. کاش یک راهی به ما نشان می‌دادید که می‌توانستیم به دوره شما وارد شویم. احساس می‌کنیم باید دوره جذابی باشد.

پر از شکوفایی و رشد. پر از رفاه و آسایش. شاید ما خیلی عقبیم و شما در زمان سفر کرده‌اید. یا شما مانده‌اید و ما به عقب رفته‌ایم.

اصلاً شاید هر دو در یک زمان قرار داریم، ولی در دو جهان موازی. مثلاً در جهان شما سرعت و کیفیت اینترنت آن‌قدر بالاست که رتبه اول دنیا را دارد. جهانی که اتفاقاً تورم‌ش هم دارد تندتند پایین می‌آید.

همین دیروز گفتند ده درصد کشیده پایین. مردم آن‌قدر حساب‌شان پر است که سود سهام عدالت برای‌شان پول خرد است. مثل جهان‌این‌وری‌ها نیستند که از صبح روز اعلام واریز، دویست بار موبایل‌شان را چک کنند. چندباری هم جهت اطمینان روشن خاموش‌ش کنند. شاید پیامک آمده و وسط راه گیر کرده باشد.

راست است که نماینده‌های مجلس دنیای موازی، همه‌ش می‌گویند معیشت مردم از صیانت فضای مجازی مهم‌تر است؟ اول نان شب، بعد صیانت؟ تازه می‌گویند دلار هم هیچ‌وقت بالای چهار هزار تومان نرفته. اصلاً مردم آن‌طرف نمی‌دانند ارز ترجیحی چی هست؟

کاش یک راهی پیدا می‌شد ما هم به دنیای شما وارد شویم. یا شما، حتی شده برای چند دقیقه به جهان ما سفر کنید. اگر می‌آمدید این‌طرف حتماً خیلی متعجب می‌شدید. مثلاً می‌خواستید بروید در توییتر.

ولی می‌دید ای بابا، یک چیزی به اسم فیلتر وجود دارد. تازه یک وقت‌هایی سرعت آن‌قدر پایین است که اصلاً فیلترشکن وصل نمی‌شود تا بعد بخواهی وارد توییتر شوی.

حق دارید اعصاب‌تان خرد شود. حق دارید سریع برگردید در دنیای موازی خودتان. تحمل این‌همه فشار سخت است. اصلاً لازم نیست نگران ما باشید. بالاخره یک‌جوری با شرایط کنار می‌آییم.

ببخشید که اذیت شدید. پیشنهاد می‌کنیم. برای این‌که آرامش‌تان را دوباره به دست بیاورید، در هوای پاک و سالم تهران موازی، کمی قدم بزنید. از کنارخودروهای لوکس و ایمن وارداتی بگذرید و برای پرنده‌های آسمان دست تکان دهید.

راستی یادمان رفت بپرسیم. الان در دنیای شما ساعت چند است؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا