کد خبر: 10109910292
اخبار شرکت ها

در دیدار رئیس صندوق نوآوری با سفیر ایران در افغانستان اعلام کرد: موفقیت ۱۶ شرکت دانش‌بنیان در آغاز همکاری مشترک و اعطای نمایندگی به طرف افغان

در دیدار رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با سفیر ایران در افغانستان بر حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان و اکوسیستم نوآوری در افغانستان و تحکیم روابط اقتصادی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار با سفیر ایران در کشور افغانستان، تمایل صندوق به افزایش تعاملات ایران و افغانستان در حوزه نوآوری را مطرح کرد و گفت: در مهرماه سال جاری ۳۲ شرکت دانش‌بنیان با حمایت ۸۰ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه صنعت برق، زیرساخت و مخابرات ایران در افغانستان شرکت کردند و به ارائه دستاوردهای دانش‌بنیان خود پرداختند.

وی افزود: در این نمایشگاه ۱۶ شرکت دانش‌بنیان موفق به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، اعطای نمایندگی و آغاز همکاری مشترک شدند. پیرو حضور فعال شرکت‌های دانش‌‎بنیان در بازار افغانستان، پیگیری دستاوردها و حمایت‌های بیشتر از این شرکت‌ها الزامی است.

دکتر وحدت همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در شهر کابل با همکاری بخش خصوصی، حضور نمایندگان صندوق و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بازرگانی افغانستان در بهمن‌ماه ۱۳۹۹، برگزاری وبینار معرفی بازار و فرصت‌های همکاری در افغانستان به شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور شخص سفیر و رایزن بازرگانی ایران در افغانستان، پذیرش هیأت تجاری عالی‌رتبه از افغانستان در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و سلامت و همکاری با وزارت تحصیلات عالی (علوم) و وزارت صنعت و تجارت افغانستان و انتقال تجربه در حوزه ایجاد زیرساخت‌های نوآوری در این کشور را از برنامه‌های مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی و سفارت ایران در افغانستان در آینده عنوان کرد.

در ادامه دکتر امینیان، سفیر ایران در افغانستان نیز در این جلسه به معرفی فرهنگ مردم افغانستان و ارتباط دیرینه دینی، فرهنگی و سیاسی مردم این کشور با ایران پرداخت.

وی جمعیت جوان، پشتکار و اقتصاد پویای افغانستان را پیشران توسعه این کشور در سال‌های اخیر عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه همکاری‌های حوزه نوآوری پتانسیل فراوانی وجود دارد و دولت و وزارت علوم افغانستان به دنبال ارتباط و الگوپذیری از ایران هستند.

وی ضمن تحسین دستاوردهای کشور در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ابراز تمایل کرد که علاوه بر صادرات مستقیم این محصولات، برنامه‌ریزی لازم برای تولید مشترک در افغانستان و نیز صادرات از طریق بندر چابهار به سایر کشورها انجام شود.

در ادامه این جلسه نیز دکتر ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری، برنامه‌ها و خدمات صادراتی صندوق را تشریح کرد و گفت: این صندوق به عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست‌بوم نوآوری کشور، در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های خارجی، نمایشگاه‌‌های دائمی خارج از کشور، اخذ استانداردهای صادراتی و نشست‌های بین‌المللی و دیدار و مذاکره با مشتریان خارجی شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین آماری از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در بازار افغانستان در دو سال اخیر ارائه کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا