کد خبر: 050602136532
اخبار شرکت هااقتصادبورستولید و بازرگانیصنعت و معدن

در مجمع عمومی عادی سالیانه تاصیکو به تصویب رسید؛ تقسیم سود ۲۲۵۰ ریالی به ازای هرسهم

مجمع عمومی عادی سالیانه تاصیکو با حضور ۸۴ درصدی سهامداران امروز ساعت ۸ صبح در سالن اجتماعات تلاش برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و نیز گزارش حسابرس قانونی و تقسیم سود مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

تاصیکو؛ مجمع عمومی شرکت سرمایه‎‌گذاری صدر تامین به ریاست ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا و با حضور امیرحسین نادری مدیرعامل، رییس و اعضای هیات مدیره تاصیکو، نماینده سهامدار عمده، حسابرس، نماینده بورس و دیگر سهامداران برگزار شد که  پس از ارائه گزارش عملکرد سالیانه منتهی به سال مالی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ و قرائت گزارش حسابرس، از مجموع سود خالص، به ازای هر سهم ۲۲۵۰ ریال سود تقسیم شد.

در ابتدای این جلسه گزارش مالی به هیات رییسه و سهامداران ارایه و مطرح شد: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین  در سال ۱۳۷۸ تاسیس و در سال ۱۳۹۷به صورت یک شرکت سهامی عام در بورس پذیرش و بواسطه مجمع عمومی فوق‌العاده که مورخ  پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، سرمایه شرکت از مبلغ ۳۶۵۰ میلیارد تومان به ۶۷۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که درحال ثبت است.

ارزش خالص دارایی‌های هلدینگ تاصیکو امروز بیش از ۸۴ هزار میلیارد تومان است که بدون در نظر گرفتن ارزش شرکت‌های غیربورسی محاسبه شده است و با وجود شرکت‌های توسعه معادن پارس تامین و فولاد اکسین خوزستان، ارزش خالص دارایی‌های شرکت به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

در این گزارش آمده است که درآمدهای عملیاتی تلفیقی و اصلی شرکت رشد داشته اند. همچنین سود خالص شرکت در مقایسه با سال مالی قبل با ۷۲درصد رشد به ۷۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین درآمدهای عملیاتی شرکت ۷۰درصدی رشد داشته است.

در خصوص عرضه‌های اولیه شرکت‌های تابعه هلدینگ تاصیکو، سال گذشته شرکت صنایع کاشی و سرامیک سرام آرا با نماد بورسی «کارام» در بازار پایه فرابورس عرضه شد و دیگر عرضه اولیه مربوط به  شرکت توسعه معادن پارس تامین(شرکت سهامی پروژه) است که این عرضه اولیه بر پایه معادن طلا نقطه عطف تاصیکو محسوب می‌شود.

امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدر تامین در ادامه این بخش از گزارش، با اشاره به عرضه اولیه شرکت توسعه معادن پارس تامین گفت: خدارا شاکریم که در تمام شرکت‌های زیرمجموعه تاصیکو، عملکرد قابل قبولی را به مدد تلاش‌های همکاران در حوزه‌های مختلف شاهد بودیم. به زودی عرضه اولیه مجموعه توسعه معادن پارس تامین در فرابورس را خواهیم داشت. اکتشافات بسیار خوبی در این منطقه انجام شده و موفق به احداث اولین کارخانه طلا در مجموعه صدر تامین شده‌ایم. اکنون در حال اخذ مجوزهای لازم برای درج پذیرش این شرکت در فرابورس هستیم. به امید خدا در سال ۱۴۰۲ شمش طلا را در پورتفوی تاصیکو خواهیم داشت.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین به اکتشافات گسترده‌ای که در این شرکت در حال انجام است اشاره کرد و گفت: تقریبا نیمی از ناوگان اکتشاف شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین در این منطقه در حال فعالیت است و ظرفیت کارخانه طلای سیستان در حال حاضر ۵۰۰ کیلوگرم در سال است ولی کارخانه براساس یک تن طلا در سال طراحی شده است.

مدیرعامل تاصیکو در ادامه به پروژه طلای سقز نیز اشاره کرد و افزود: پروژه طلای سقز نیز شروع شده و تا سال آینده با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نائب رییس هیات مدیره هلدینگ صدر تامین ضمن اشاره به پروژه‌های مختلفی که در شرکت‌های تابعه تعریف شده است، گفت: درتمام شرکت‌ها پروژه‌هایی تعریف شده است و قول داده‌ایم که شرکتی زیان‌ده نباشد و با اجرای این پروژه‌ها تمام شرکت‌ها سودده خواهند شد. همچین  اخیرا فعالیت ارزشمندی در شرکت فرآوده‌های نسوز شکل گرفته و قرارداد خوبی با مجموعه ذوب آهن اصفهان منعقد شده است که چهار کارگاه نسوز که در ذوب آهن غیرفعال بود را با این قرارداد فعال کنند.

در ادامه گزارش عنوان شد: جایگاه هلدینگ در بازار به عنوان رهبر در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در کائولن ۸۰، سولفات سدیم ۷۷،پشم شیشه ۶۲ ،کنسانتره زغالسنگ ۳۹، فرآورده های مسی۱۸ و نسوز و مواد ویژه ۱۶درصد است.

اهم دستاوردها و برنامه‌های آتی هلدینگ صدرتامین

تاصیکو در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت موفق به کسب رتبه اول در  بین ۲۲ شرکت سرمایه گذاردر حوزه فلزی، کسب رتبه اول از نظر بازدهی در میان هلدینگ‌های شرکت‌های گروه شستا و کسب رتبه دوم در میان بازارهای موازی شده است.

در ادامه مجمع به برنامه های آتی شرکت اشاره و اظهار شد: افزایش ظرفیت پروژه استحصال طلا از ۵۰۰ کیلوگرم به ۱۰۰۰ کیلو گرم در سال در معدن مادوفتی استان سیستان و بلوچستان و شروع عملیات اجرایی فاز ساخت کارخانه ۵۰۰۰ کیلوگرم در سال شمش طلا در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی جهت تولید ۲ میلیون تن کنسانتره در منطقه طبس و توسعه صادرات در معادن تحت تملک زغالسنگ پرورده طبس از برنامه‌های مهم این هلدینگ در سالجاری است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر تامین در ادامه این بخش با اشاره به ظرفیت زغال در کشور گفت: ذخیره زغال کشور ۱۲ میلیارد تن است که به واسطه ظرفیتی که در منطقه طبس وجود دارد، می‌توانیم از زغال در تولید انرژی (برق) استفاده کنیم. همچنین با توجه به تکنولوژی‌های جدید،  بحث آلودگی‌های زیست محیطی زغالسنگ بسیار کمتر از مازوت است.

وی تاکید کرد: در راستای مایع‌سازی زغالسنگ و استفاده از آن به عنوان خوراک پتروشیمی، یک سری همکاری مشترک با مجموعه تاپیکو هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی شستا را آغاز کرده‌ایم تا اولین مجموعه پتروشیمی بر پایه خوراک زغال را احداث کنیم.

لازم به ذکر است که استفاده از زغالسنگ به عنوان خوراک پتروشیمی بسیار اقتصادی بوده و محصولات تولیدی قیمت تمام شده کمتری دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا