کد خبر: 03050038932
تولید و بازرگانی

در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰ صورت گرفت؛ پرداخت ۳۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید

بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰ پرداخت شد.

به گزارش ایبِنا، براساس اعلام وزارت صمت، در ۳ ماهه نخست امسال، بیش از ۳۱ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی و در قالب طرح رونق تولید پرداخت شده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات)، این میزان تسهیلات به ۹۱۷ بنگاه و طرح در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

بر این اساس در ۳ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۲۳ بنگاه تولیدی و طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده بودند. پراکندگی پرداخت این تسهیلات در ۳۱ استان کشور و مناطق آزاد بوده ضمن اینکه در این بازه زمانی همچنین ۸۲۱ فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از ۷۶ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات انجام شده است.

همچنین در ۳ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت شده و ۵۱ واحد صادراتی نیز برای دریافت ۱۲ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش از ابتدای خرداد ۱۳۹۹ تا پایان خرداد امسال بیش از ۲۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۹ واحد صادراتی اعطاء شده است.

ضمن اینکه در این بازه زمانی، ۳۷۹ واحد صادراتی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۱۳ فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از ۴۰ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال تسهیلات انجام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا