کد خبر: 29010022738
بانک و بیمهروزنامه

دستاوردهای بانک مهر در سال ۱۳۹۹

افزایش بیش از ۶۶درصدی منابع، پرداخت بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲۲هزار میلیارد ریال، حفظ نسبت مطالبات به میزان کمتر از یک درصد و عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰میلیون نفر از جمله دستاوردهای بانک مهر در سال ۱۳۹۹ است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر، منابع بانک با افزایش حدوداً ۲۰۰هزار میلیارد ریالی تقریباً به ۵۰۰هزار میلیارد ریال بالغ شد و رشدی بیش از ۶۶درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که با مصوبه شورای پول و اعتبار، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه در سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ امهال شد که این موضوع فشار زیادی را به بانک مهر وارد کرد. با این حال بانک موفق شد در سال گذشته منابع خود را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

بانک مهر همزمان با افزایش منابع، تسهیلات پرداختی خود را نیز افزایش داد؛ به‌طوری که در سال گذشته تعداد تسهیلات پرداختی بانک بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار فقره به ارزش ۳۲۲هزار میلیارد ریال بوده است. جالب اینکه در عین پرداخت این تعداد بالا از تسهیلات از سوی بانک مهر، نسبت مطالبات این بانک همچنان کمتر از یک درصد است که در سطح شبکه بانکی کشور بی‌نظیر است.

توسعه بانکداری نوین یکی دیگر از اقدامات بانک مهر در سال گذشته بود. عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰میلیون نفر ثبت برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات بانک مهر بود. افزایش سرمایه به ۲۵هزار میلیارد ریال، کسب بیش از ۷هزار میلیارد ریال سود و پوشش بیش از ۹۰درصد هزینه‌ها از محل کارمزد از جمله دیگر توفیقات بانک مهر در سال دشوار ۱۳۹۹بوده است.

بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی در سال ۱۳۹۹یکی از اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی است. این ۵۰۰هزار خانه در سطح سه استان محروم کشور(سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام) قرار داشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا