کد خبر: 18030031188
صنعت و معدن

دستگاه جوش لوله پلی اتیلن چیست؟

امروزه استفاده از لوله های پلی اتیلن در صنعت نفت،گاز، پتروشیمی و کشاورزی افزایش یافته است برای جوش دادن و یا متصل کردن آنها از دستگاه جوش پلی اتیلن استفاده می گردد.

از آنجایی که دستگاه های جوش پلی اتیلن گروه تولیدی صنعتی روتنگران پارسه در دو نوع معمولی و صادراتی تولید می شود قیمت دستگاه ها مانند دیگر ماشین آلات صنعتی به جنس قطعات به کار رفته و اجناس تشکیل دهنده ی آن بستگی دارد.

جهت انتخاب یک ماشین جوشکاری در یک پروژه میبایست فشار کاری لوله و سایز لوله مورد استفاده در پروژه مشخص و باتوجه به شرایط فوق یک ماشین جوش مناسب جهت پروژه در نظر گرفته شود. برای خرید دستگاه جوش پلی اتیلن باید به جنس الکتروموتور، به تفلون هیتر و دریلی که بر روی دستگاه نصب شده است توجه نمائید.

دستگاه های جوش پلی اتیلن گروه تولیدی صنعتی روتنگران پارسه

از بهترین اجناس و قطعات مرغوب موجود در بازار تولید و عرضه می گردد. دستگاه های جوش پلی اتیلن براساس سایز و قابلیت جوشکاری دارای قیمت های مختلف می باشد. خریداران دستگاه های جوش پلی اتیلن باید در زمان خرید حتما شرایط محیطی و کارگاهی را جهت خرید،انتخاب و براساس آن دستگاه را خریداری نمایند. هر دستگاه جوش پلی اتیلن به نسبت لوازم جانبی و قطعات دارای قیمت های مختلفی خواهد بود سعی شود در هنگام خرید آخرین سایز لوله در پروژه را مد نظر داشته و دستگاهی متناسب و مورد نیاز در پروژه و حتی المقدور یک سایز بالاتر خریداری شود.

دستگاه جوش پلی اتیلن (بات فیوژن) چیست؟

یک فرآیند ترموفوژن است که شامل گرمایش همزمان انتهای دو بخش لوله و اتصالات پلی اتیلن است که باید به آن متصل شوند، تا زمانی که در هر سطح تماس به حالت ذوب برسد. سپس دو سطح با هم تحت فشار کنترل شده برای یک زمان خنک کننده خاص جمع می شوند و یک همجوشی تشکیل می شود. مفصل حاصل به طور کامل مقاوم در برابر بارهای خارجی است و عملکرد مشابهی را تحت فشار به لوله خود دارد.

یک صفحه الکتریکی بخار برای بالا بردن دما از انتهای لوله به دمای فیوز مورد نیاز استفاده می شود . الکتروفیوژن یک روش اتصال MDPE، HDPE و دیگر لوله های پلاستیکی با استفاده از اتصالات ویژه است که دارای عناصر گرمایش الکتریکی ساخته شده اند که برای جوش مشترک با یکدیگر استفاده می شوند. برای اتصال لوله های پلی اتیلن به لوله های اندازه گیری شده ۹۰ میلیمتر، می توان از متصل کردن بافت استفاده کرد.

مفصل حاصل، اگر به درستی ساخته شود، همانند لوله اولیه قوی است و می تواند تمام بارهای اعمال شده در طول نصب و عملیات معمول را تحمل کند.

دستگاه جوش پلی اتیلن به طور جهانی برای مواد و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کنترل دما دستگاه با ترموستات یا کنترل الکترونیکی کار می کند.

صفحات گرمایش برای پردازش مواد مستقیم مطابق با پوشش غیر چوب است. در صورت تمایل، لوازم جانبی متعددی برای ابزار جوشکاری در اندازه های مختلف و موارد حمل از فولاد ورق برای دستگاه ها و لوازم جانبی آنها وجود دارد.

این دستگاه ها را می توان به راحتی با دسته بندی جهانی برای دسته های کاربردی مکانیکی استفاده کرد. دستگاه جوش پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن تا PN32 است. اندازه لوله برای دستگاه های جوش مختلف ۸۰۰-۹۰۰-۱۰۰۰-۱۲۰۰ و… میلیمتر می باشد.

با کمترین زمان نصب، عملیات جوش ساده و سریع را مطابق با استانداردهای بین المللی ISO 12176 – ۱ انجام می دهد. حداکثر فشار کاری ۱۵۰ بار است.

الزامات ساخت ماشین جوش

یک سازنده دستگاه جوش می بایست در ساخت ماشین جوشکاری به دستورالعمل ساخت مطابق با استاندارد INSO22565 توجه داشته باشد:

  • شاسی دستگاه
  • شفت هاردکروم
  • سیلندر H8
  • شلنگ های هیدرولیک
  • نوع روغن مصرفی
  • نوع تفلون جهت پوشش هیتر
  • المنت و طراحی المنت
  • صفحه گرم کن (هیتر)
  • ابزار تراش (رنده)
  • گیج فشار
  • گیره دستگاه
  • الکتروموتور و پمپ روغن
  • شیرربع گرد

جوشکاری الکتروفیوژن چیست؟

جوشکاری الکتروفیوژن، فرآیند پیوند دو لوله پلاستیکی با استفاده از یک کوپلینگ واحد است که سیم پیچ گرمایی یکپارچه دارد. واحد کنترل الکترود، الکتریسیته را به این سیم پیچ متصل می کند، آن را گرم می کند و باعث پراکندگی پلاستیک می شود. هنگامی که سرد می شود، یک اتصال گاز ایجاد می شود. هنگامی که سیم کشی گرمایش الکتریکی به انرژی وصل می شود، مواد پلاستیکی لمس می شود و به یک استوانه پلاستیکی از پلاستیک مایع تبدیل می شود که در تماس با سطح لوله قرار می گیرد.

گرمایش ادامه می دهد سطح لوله به ذوب شدن و سپس با پلاستیک مذاب اتصالات ترکیب می شود. این مخلوط برای تولید جوش خوب ضروری است. به همین ترتیب، تحویل درست انرژی به کویل حرارت برای ایجاد پلاستیک مذاب بسیار حیاتی است و اجازه می دهد این روند اتفاق بیفتد.

الکتروفیوژن بوسیله یک رسانا در سطح اتصال جوش، و یا بوسیله پلیمر رسانا گرم می شود. حرارت با اتصال برق به مواد رسانای قرار گرفته در اتصالات، بوجود می آید. الکتروفیوژن دو لوله پلی اتیلن نیازمند استفاده از کوپلینگ های الکتروفیوژنی است.

کوپلینگ ها از جنس پلی اتیلن و به شکل لوله مورد نیاز هستند.

مراحل کلی در انجام یک جوش با دستگاه جوش الکتروفیوژن عبارتند از: لوله را آماده کنید،  تراش سطوح جوش کاری و تمیز سازی، محلی از لوله که در کوپلینگ قرار میگیرد را روی لوله را علامتگذاری کنید، لوله و قطعه اتصالی را طبق توصیه های کارخانه سازنده، هم راستا و مهار کنید، جریان برق را اعمال کنید، محل جوش را خنک کرده و گیرهها را بردارید، فرآیند جوشکاری را اغاز کنید.

اتصالات الکتروفیوژنی می بایستی در دمایی کمتر از ۵۲ C نگهداری شوند و همچنین قبل از مصرف هیچگونه خرابی یا صدمه ای ندیده باشند. ترجیحأ از دستگاه های جوش اتوماتیک استفاده شود. درجه حرارت و فشار قسمت ذوب شده باید کنترل شود.

جوش های الکتروفیوژن قابل اطمینان هستند اگرچه جوش نامناسب باعث نقص می شود. اکثر عارضه های جوش های الکتروفیوژن به دلیل آلودگی سطح آنهاست.

جوشکاری اکسترودر چیست؟

 دوجداره فاضلابی ثقلی با سایز بزرگتر از ۸۰۰ میلیمتر، اتصال لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی به آدمرو و ساخت اتصالات دست ساز استفاده می‌شود. ابتدا لبه‌های دو لایه یا لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی و اتصال توسط سشوار حرارت داده می‌شود سپس توسط دستگاه اکسترودر دستی مواد مذاب پلی‌اتیلن بین دو لبه تزریق می‌شود، تغذیه مواد به شکل مفتول بوده و با کمک کاردک مخصوص شکل می‌گیرد. در این روش مهارت و دقت جوشکار حایز اهمیت می‌باشد.

جوش اکسترودر بهترین روش اتصال لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی از نظر آب‌بندی و مقاومت مکانیکی می‌باشد ولی این روش نسبت به روش‌های دیگر زمان بیشتری لازم دارد و قابل اجرا در قطرهای کوچک لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی نمی‌باشد.

شرکت تولید کننده دستگاه جوش پلی اتیلن روتنگران پارسه بزرگترین تولید کننده و صادرکننده دستگاه های جوش پلی اتیلن دستی – نیمه هیدرولیک – تمام هیدرولیک – دستگاه جوش سی ان سی – دستگاه جوش فاضلابی – دستگاه جوش الکتروفیوژن – دستگاه جوش زاویه زن پلی اتیلن در خاورمیانه

لطفا جهت خرید دستگاه جوش لوله پلی اتیلن به سایت روتنگران پارسه مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا