کد خبر: 14119914628
دولتروزنامهعصر انقراض (طنز)

دست و جیغ و هورا به افتخار مدیران ارشد (طنز)

راضیه حسینی

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: «لایحه بودجه مصوب کرده بود که حقوق مدیران ارشد ۲۱ برابر حداقل حقوق باشد ما در کمیسیون تلفیق به جای ۲۱ برابر ۱۵ برابر را پیشنهاد کردیم هر چند که با همان هم مخالفیم.»

گفته می‌شود بعد از اعلام این خبر، کارگران ولوله و هلهله‌ای راه انداخته‌اند که صدایش به صحن مجلس هم رسیده است.

شیرینی و شربت است که دست به دست می‌شود، نقل و شکلات‌ها در هوا پیچ و تاب می‌خورند و با حرکاتی موزون بر سر کارگران فرود می‌آیند.

 همگی از شور و شعف در پوست خود نمی‌گنجند.

گویا خانواده‌ها هم با شنیدن این موضوع به تکاپو افتاده‌اند. از سر کوچه تا انتها ریسه کشیده‌اند و قرار است برای سلامتی مدیران ارشدی که فقط پانزده برابر کارگران حقوق می‌گیرند گوسفند که نه، یک خروس هم نه، چند تا بال مرغ قربانی کنند.

برخی از کارگران مدام از هم می‌پرسند که آیا خواب هستند یا بیدار؟ و وقتی چند تا نیشگون از خودشان می‌گیرند، متوجه می‌شوند پرنده اقبال و شانس دقیقاً روی دوش‌شان فرود آمده و بیدار هستنند.

هم‌اکنون از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها خبر رسیده است که کارگران برای تشکر و قدردانی از این ایثار و فداکاری مدیران ارشد، اعلام کرده‌اند از امروز به بعد پانزده برابر قبل کار می‌کنند. هرچند باز هم نمی‌توانند جواب ازخودگذشتگی مسئولان را بدهند.

وقتی فکر می‌کنند که شاید مدیران ارشد مجبور شوند از وعده شیشلیک جمعه‌ها بزنند یا معجون انرژی‌زا و ویتامینه عصر را به سه روز در هفته تقلیل دهند، اشک از چشمان‌شان جاری می‌شود، ولی سعی می‌کنند بر خودشان مسلط باشند تا حتی یک دقیقه را هم برای کار کردن از دست ندهند.

حتی برخی خانواده‌ها بعد از تمام شدن کار و برگشتن کارگران به خانه، آنها را بیرون کرده و گفته‌اند: «شما خجالت نمی‌کشید؟ اصلاً می‌تونید استراحت کنید در حالی‌که مدیران ارشد عوض بیست و یک برابر حقوق، فقط پونزده برابر شما پول می‌گیرند؟ چطور می‌تونید بشینید تو خونه، پاتون رو رو پاتون بذارید؟ اصلاً خواب به چشماتون می‌یاد؟»

و کارگران با لبخندی به پهنای صورت و قلبی لبریز از تشکر و قدردانی  باز هم مشغول کار شدند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا