کد خبر: 27090061380
آسیب اجتماعیاقتصاداقتصاد کلانجامعه و فرهنگراه و مسکنروزنامهسلامت و رفاهعدالت و رفاه اجتماعی

دکمه تنظیمات کارخانه را بزنید

راضیه حسینی

معاون رئیس جمهوری: «انتظارات مردم باید متناسب با امکانات کشور باشد.

ما می‌خواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم تا به یک الگو در دنیا تبدیل شویم».

ایراد کار این‌جا بود که ما به اشتباه فکر می‌کردیم، امکانات کشور باید متناسب با انتظارات مردم باشد. ولی تازه متوجه شدیم که کلاً صورت مسأله را اشتباه نوشته بودیم. به همین خاطر همه‌ش از شرایط، ناراضی بودیم و احساس می‌کردیم مشکلات معیشتی و گرانی دارد له‌مان می‌کند.

الان فقط نیاز داریم مغزمان را به تنظیمات کارخانه برگردانیم و بعد از آن رویش برنامه درست، یعنی «انتظارات متناسب با امکانات کشور» را نصب کنیم. احتمالاً به زودی همه مشکلات رفع می‌شود. چون وقتی با برنامه‌ریزی جدید وارد قصابی می‌شویم، انتظار نداریم بتوانیم یک کیلو گوشت بخریم. با خرید نصف کف دست گوشت، که پنجاه درصدش چربی است هم کاملاً راضی و خوش‌حال از مغازه بیرون می‌آییم.

مطالب پیشنهادی

با افزایش قیمت‌ خودروهای داخلی ناراحت نمی‌شویم؛ چون اصلاً انتظار نداریم بتوانیم یکی از آنها را بخریم. همین که بتوانیم در مترو جایی برای نشستن پیدا کنیم، موبایل‌مان را دست بگیریم، در کانال‌های خبری بچرخیم و از قیمت‌ها مطلع شویم کافی است.

 انتظار نداریم یارانه نقدی به حساب‌مان واریز شود و اگر هم دولت این کار کرد، لطف و بزرگواری خود را نشان داده.

ما حتی برای اجاره خانه هم توقعی نداریم. ولی از بس امکانات کشور خوب است، نه‌تنها می‌شود خانه اجاره کرد، بلکه بعضی‌ها در کمال تعجب می‌توانند خانه بخرند! حتی یک سری علاوه بر خانه، ماشین هم دارند و این دیگر یعنی سرریز شدن امکانات یک کشور.

مطمئن باشید به زودی ما یک الگوی نه‌تنها زمینی، بلکه کلاً فرازمینی و فراکهکشانی می‌شویم و همه آدم‌ها و موجودات فضایی دنبال این هستند با بفهمند چی زدیم، ببخشید یعنی چه کار کرده‌ایم که این‌قدر موفق، راضی و خوشحالیم. البته تصمیم با مسئولان است که بخواهند این راز بزرگ را دراختیار کشورها و سیاره‌‌های دیگر بگذارند یا فقط پیش خودشان و خودمان بماند و به هیچ‌کس نگویند تا از حسودی بترکند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا