کد خبر: 160702139764
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

دلایل ناکامی بیت‌ کوین در فتح قیمتی بالای ۲۸ هزار و ۵۰۰

بیت‌ کوین هفته را با افزایش احساسات سرمایه گذاران آغاز کرد، اما دو عامل اصلی وجود دارد که مانع از بازگشت مجدد قیمت بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بامداد امروز، ۷ اکتبر، قیمت بیت کوین باری دیگر وارد محدوده‌ی ۲۸ هزار دلار شد، اما بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار، اتر، شتاب خود را از دست داد زیرا راه‌انداز مورد انتظار صندوق های قابل معامله در بورس آتی اتر (ETF) نتوانست حجم معاملات قابل توجهی ایجاد کند.

در حالی که افزایش اخیر به بالای محدوده قیمت‌های فعلی احتمالاً برای سرمایه گذاران دلگرم کننده است، نظرات اخیر نمایندگان فدرال رزرو ایالات متحده نگرانی‌ها را در مورد رکود اقتصادی قریب الوقوع تکرار کرد.

بیت کوین با حفظ حمایت در ۳ اکتبر در ۲۷۲۰۰ دلار قدرت کوتاه مدت خود را نشان داد و متعاقباً در ۵ اکتبر به بالای ۲۷۵۰۰ دلار رسید. این معیارها شامل حجم بازار نقدی، مشتقات و اطمینان به تأیید ETF بیت کوین است.

نیروهای اقتصاد کلان بر قیمت بیت کوین فشار نزولی وارد می‌کنند

در ۲ اکتبر، معاون نظارت فدرال رزرو ایالات متحده، مایکل بار در نیویورک اظهار داشت که به دلیل افزایش نرخ بهره که فعالیت اقتصادی را محدود می‌کند، پیش بینی می‌کند که رشد اقتصادی «زیر پتانسیل آن» کاهش یابد. وی همچنین خاطرنشان کرد که تأثیر کامل سیاست پولی فعلی هنوز مشخص نشده است.

بر اساس داده های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، در ۳ اکتبر، بازده واقعی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده، معیاری که تورم را تعدیل می‌کند، به ۲.۴۷ درصد رسید – بالاترین سطح آن در نزدیک به ۱۵ سال گذشته -. این پیشرفت تا حدی توضیح می‌دهد که شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

علاوه بر این، رویترز گزارش داد که ایالات متحده به دلیل «اقتصاد انعطاف‌پذیر» به مقصد سرمایه‌گذاری نسبتاً جذاب‌تری تبدیل شده است و چشم‌انداز رشد قوی‌تری در مقایسه با اروپا و چین دارد.

معیارهای معاملاتی بیت کوین کاهش فعالیت را برای طولانی مدت اهرم نشان می‌دهد

معاملات آتی ماهانه بیت کوین معمولاً با قیمتی جزئی در بازارهای لحظه ای معامله می‌شود، که نشان می‌دهد فروشندگان برای به تاخیر انداختن تسویه حساب، پول بیشتری می‌خواهند. در نتیجه، قراردادهای آتی بیت کوین معمولاً باید با حق بیمه سالانه ۵٪ تا ۱۰٪ معامله شوند – وضعیتی که به عنوان contango شناخته می شود، که مختص بازارهای رمزنگاری نیست.

حق بیمه آتی BTC همچنان زیر آستانه خنثی ۵ درصد معامله می‌شود و در محدوده خنثی به نزولی باقی می‌ماند. این نشان‌دهنده عدم تقاضا برای موقعیت‌های خرید اهرمی است.

علاوه‌بر‌این، فعالیت معاملات نقدی در صرافی های سنتی به سطوحی کاهش یافته است که از اواخر سال ۲۰۲۰ مشاهده نشده است، که نشان دهنده کاهش مشارکت سرمایه گذاران نهادی است.

شایان ذکر است که کاهش حجم معاملات ممکن است به شرکت‌های تجاری بزرگ مستقر در ایالات متحده، مانند جین استریت گروپ و جامپ تریدینگ نسبت داده شود که از بازارهای ارزهای دیجیتال قبل از می ۲۰۲۳ فاصله گرفتند. بلومبرگ گزارش داد که دلیل اصلی این تغییر «بررسی‌های نظارتی بیشتر» است که فعالیت در این بازار را برای سرمایه‌گذران نهادی از جذابیت انداخت.

در نهایت، بیت کوین نتوانست از سطح مقاومت ۲۸۵۰۰ دلاری عبور کند و نمایندگان فدرال رزرو نسبت به فشارهای اقتصادی قریب الوقوع هشدار دادند. در نتیجه، چشم انداز شکستن بیش از این مقاومت در کوتاه مدت چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا