کد خبر: 05060043562
اخبار شرکت ها

دلیل افت کیفیت ماکارونی های ایرانی در هفته های اخیر

 مدیرعامل شرکت مواد غذایی انسی: اگر قرار بود طی چند دهه اخیر افزایش نرخ ارز بر صادرات کشور اثر مثبت بگذارد، چرا صادرات غیر نفتی ایران منفی شده؟!

مدیرعامل شرکت انسی از تولید کنندگان بزرگ ماکارونی در نشست خبری اعلام کرد دلیل افت قیمت ماکارونی نبود آرد مناسب در کشور است.

به گزارش خبرنگار عصراقتصاد میراحمدی مدیرعامل شرکت مواد غذایی انسی در جمع خبرنگاران در توضیح این خبر گفت: آرد سهمیه­ای که در اختیار کارخانه های تولید ماکارونی در کشور قرار می­گیرد افت کیفیت داشته و همین باعث افت کیفی ماکارونی عرضه شده به بازار است.

وی افزود علاوه بر افت کیفیت شاهد سهمیه صوری نیز هستیم. در حال حاضر بازرگانی دولتی، روی کاغذ میزان سهیمه آرد تولید کننده را اعلام و در این کاغذ نام استانی که باید سهمیه آرد خود را دریافت کنیم نیز ذکر می­کند؛ ولی وقتی به استان مربوطه مراجعه می­کنیم پاسخ می دهند که آردی وجود ندارد!، در حال حاضر هزاران تن سهمیه صوری بین تولید کنندگان توزیع شده و نمی­دانیم با این سهمیه ای که وجود خارجی ندارد چه کنیم.

وی در ادامه توضیح داد به دلیل نوسان نرخ ارز و افت کیفیت تولید بازار عراق را هم به ترکیه واگذار کرده ایم و در ادامه با انتقاد از کارشناسان اقتصادی که افزایش نرخ ارز را عامل رونق صادرات می­دانند، گفت: درست است که به صورت مقطعی با افزایش نرخ ارز صادرات افزایش پیدا می­کند ولی این افزایش نرخ، امکان تولید را از تولید کنندگان سلب می کند و وقتی تولیدی نباشد صادراتی هم نیست. اگر قرار بود طی چند دهه اخیر افزایش نرخ ارز بر صادرات کشور اثر مثبت بگذارد، چرا صادرات غیر نفتی ایران منفی شده؟! تولید کننده برای داشتن امکان تولید نیاز به ثبات دارد و اگر نرخ ارز ثبات نداشته باشد هیچ تولید کننده ای نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا