کد خبر: 091002147711
اخبار شرکت هااقتصاد

دهقان در دیدار با فعالان اقتصاد دیجیتال کشور اعلام کرد: برنامه بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال

رئیس بنیاد مستضعفان در دیدار با جمعی از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور از آمادگی بنیاد برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال با هدف فراهم کردن زمینه یک جهش بزرگ در این حوزه خبر داد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد مستضعفان، حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در دیدار با جمعی از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور با اشاره به علاقه فعالان این عرصه به پیشرفت کشور و تلاش آنها برای ساخت فردای بهتر این سرزمین، بر لزوم صبور بودن و فرصت دادن به مسولان برای فهم عمیق و دقیق فعالیت در این حوزه تاکید و اظهار کرد: بعضاً مسئولان، مفاهیم را به صورت فیزیکی درک می‌کنند؛ یعنی باید لمس کنند تا بتوانند به درستی موضوع را فهم کنند در حالی که همه آنچه در این حوزه رخ می‌دهد، غیر فیزیکی است بنابراین باید کمی به آنان فرصت داد تا آرام آرام با این فضا ارتباط بیشتری بگیرند.

لذا با توجه به اینکه متاسفانه بعضا سرعت اداره کشور با سرعت پیشران‌های فناورانه مطابقت ندارد نباید این تفاوت نگاه و عدم شناخت دقیق مسولان در این حوزه را مخالفت آنها با فعالیت در این حوزه تعبیر کرد.

وی با بیان اینکه امروز باید تلاش کرد تا جنبه‌های سلبی و پیامدهای منفی این فضا را در ذهن مسولان مرتفع کرد افزود: علاوه بر این شما باید تلاش کنید تا جنبه‌های ایجابی این فناوری‌ها را به مسئولان نشان دهید و حتی آنان را به ورود به این فضاها تشویق کنید چراکه به‌هرحال نگاه قالب امروز در مسئولان کشور نگاه فیزیکی و ملموس است به همین خاطر انتقال به فضای مفهومی و دیجیتال کمی زمان‌بر است.

دهقان ادامه داد: دنیای غرب هم در زمینه توسعه تکنولوژی و فناوری‌های دیجیتال یک شبه دچار تحول نشده است چون هر توسعه و تکنولوژی، پایه و ریشه‌ای در گذشته خود دارد و هر فناوری که می‌خواهد عمومی شود نیازمند بلوغ اجتماعی و تمدنی جامعه است تا آن فضا را پذیرا باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: از طرفی فعالان اجتماعی و متخصصان حوزه‌های فناوری باید به تولید پروتکل‌ها و رگولاتوری‌ها در این بخش توجه کنند و نحوه رصد و کنترل را به مسئولان آموزش دهند تا مسولانی که باید در این بخش قانون‌گذاری و رگولاتوری کنند بدانند و یاد بگیرند که این فضا چطور قابل رصد و کنترل است.

وی اضافه کرد: فعالان اجتماعی و متخصصان این حوزه باید کمک کنند تا ایجاد و توسعه برنامه‌های فناورانه در ذهن دیگران تهدید تلقی نشود و به آنها بیاموزیم که چطور به عنوان یک فرصت به این موضوعات توجه کنند.

فراموش نکنیم که توسعه به تدریج ایجاد می‌شود و یکی از جنبه‌های این تدریجی بودن فهم و بلوغ موضوعات است؛ در حال حاضر مسئولان ما با فعالان اجتماعی و متخصصان عرصه دیجیتال فاصله نسلی جدی دارند زیرا کسانی که در این حوزه فعال هستند جوانانی بین ۱۹ تا ۳۰ ساله هستند و ما باید به این بیاندیشیم که چطور می‌توانیم این فاصله را کاهش و انتقال دانش را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام حکمرانی باید راهبردهای کلان در افق‌های ۱۵ و ۲۰ ساله در این حوزه داشته باشد گفت: بنیاد مستضعفان آمادگی دارد با کمک فعالان این حوزه، فضای مرتبط با اقتصاد دیجیتال را توسعه دهد و ساماندهی کند. ما از فعالان این عرصه حمایت و به پلتفرم‌های آنان کمک می‌کنیم که به سمت توسعه معنادار و بلوغ حرکت کنند و حتی حاضریم با سرمایه‌گذاری در این فضا، زمینه یک جهش بزرگ را فراهم کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا