کد خبر: 09120072148
دولت

دومین جلسه شورای اقتصاد در دولت سیزدهم برگزار شد/ بررسی درخواست‌های ۸ دستگاه اجرایی

در جلسه دوم شورای اقتصاد در دولت سیزدهم درخواست‌ها و پیشنهادهای وزارت نفت، نیرو، دفاع، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان انرژی اتمی بررسی و تصمیماتی در جهت اصلاح برخی از مصوبه‌های شورای اقتصاد اتخاذ شد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه درخواست‌ها و پیشنهادهای وزارت نفت، نیرو، دفاع و پشتیبانی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان انرژی اتمی بررسی و تصمیماتی در جهت اصلاح برخی از مصوبه‌ها شورای اقتصاد اتخاذ شد.

پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص اصلاح تعرفه ارائه خدمات علمی، فنی و کارشناسی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موردبررسی و درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مصوبه شورای اقتصاد، با موضوع مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به‌منظور تولید انواع الیاف شیشه شرکت گسترش الیاف شیشه مرند مورد بازبینی قرار گرفت.

همچنین درخواست وزارت راه و شهرسازی در مورد افزایش نرخ عوارض جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور پس از ارائه توضیحات لازم اصلاح‌ شده و برای رفع موانع تولید رقابت‌پذیری و ارتقای نظام مالی کشور، تصمیماتی در جهت سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح «جایگزینی خودروهای سنگین و کشنده» اتخاذ شد. همچنین درخواست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران برای احداث مخازن ذخیره‌سازی روغن خام نباتی مورد بررسی قرار گرفت.

مصوبه‌های شورای اقتصاد با موضوع اجرای طرح «انتقال نیروی برق مازندران» با استفاده از تسهیلات مالی خارجی و دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی برق که با درخواست وزارت نیرو مطرح شده بود اصلاح شد و سرمایه‌گذاری در طرح «احداث ۴۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی» و ارجاع کار، خرید و واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز پروژه‌های سد مخزنی باغان و سد دشت‌پلنگ پس از ارائه توضیحات لازم، به تصویب رسید.

درخواست اصلاح مصوبه‌های شورای اقتصاد، با موضوع طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی و جایگزینی با خودروهای فرسوده، طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر توسط راه‌آهن، طرح «احداث خط لوله نفت خام ترش سبزآب‏/ تنگ فنی‏/ شازند‏/ری»، طرح توسعه و بهره‌برداری میدان نفتی یاران که از پیشنهادهای وزارت نفت بود مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای طرح «مطالعه، تحقیق و تدوین دانش فنی مورد نیاز صنعت پالایش و پخش، رفع تنگناهای عملیاتی و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف کشور و سرمایه‌گذاری در طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری میدان نفتی کوپال و سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای اجرای طرح «احداث خط لوله ۱۶ اینچ فرآورده‌های نفتی رفسنجان‌‏/ یزد»، از دیگر درخواست‌های وزارت نفت بود که پس از ارائه توضیحات لازم، به تصویب رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا